Český úspěch za tři miliardy dolarů

Zdroj: Monstarlab
Technologie 05. 05. 2022

Český úspěch za tři miliardy dolarů

Digitální společnost Monstarlab se může pyšnit světovým úspěchem. Vyvinuli aplikaci na rozvoz jídla, kterou následně odkoupila společnost Uber Eats. Celková akvizice v hodnotě 3,1 miliardy dolarů je dokonce největším technologickým odkupem v historii regionu Blízkého východu.

Podle informací společnosti Monstarlab byla její aplikace pro Careem koupena firmou Uber. Jedná se o donáškovou službu, která je jedničkou na blízkovýchodním trhu, kde dokázala porazit právě zmíněný Uber Eats. Součástí vývojového týmu byl i lídr české pobočky Dominik Hádl, který má ambici udělat z pražské filiálky Monstarlabu řídicí centrum pro Evropu, Blízký východ a Afriku.

Spolupráce mezi společnostmi začala v okamžiku, kdy firma Careem chtěla rozšířit svůj byznys do oblasti rozvážkových služeb. „Už měli zajetý model taxikářů, a tedy i potenciálních řidičů, kteří by mohli doručovat jídlo. My jsme do toho vstoupili jako technologický partner, který jim vymyslel, jak to provést. Vymysleli jsme systém a také vyškolili jejich vlastní tým, kterému jsme projekt po dokončení a zaškolení předali. Vlastně jsme jim pomohli i nabrat vhodné zaměstnance, aby po předání mohli okamžitě začít,“ vzpomíná IT ředitel Monstarlabu Dominik Hádl.

Největší technologická akvizice v historii Blízkého východu

Společnost Careem je přední poskytovatel donáškových služeb na Blízkém východě. Působí celkem ve 14 zemích a ve více než 100 městech. Careem pověřil Monstarlab, aby urychlil spuštění své aplikace a backendové infrastruktury (z 18 na pouhé 4 měsíce) pro zcela novou digitální produktovou řadu založenou na rozvozu jídel z restaurací.

Služba Careem NOW byla nová strategická obchodní linie pro následnou akvizici společností Uber v hodnotě 3,1 miliardy dolarů, což je největší technologický odkup v historii regionu. Careem NOW byla spuštěna v listopadu 2018 a po necelých 12 měsících dosáhla jednoho milionu objednávek.

„Nějakou dobu jsme tušili, že na stole leží nabídka od Uberu. Museli jsme jim zásadně rozšířit portfolio služeb. Na úspěchu této části stála totiž celá akvizice, která následovala velmi rychle. Tuším, že se to spustilo ve druhé polovině prosince a akvizice následovala hned v březnu,“ říká Hádl.

Aplikace se stala jedničkou v regionu

Společnost se svou aplikací porazila zavedené konkurenty i lídry na trhu, jako byly společnosti Uber Eats, Deliveroo a Zomato. Postavila se tvrdé konkurenci, aby získala podíl na trhu, který by jí zajistil dominantní postavení na celém Středním východě a v severní Africe. Podle predikcí se totiž očekávalo, že trh s doručováním v regionu do roku 2022 vzroste na přibližně 25 miliard dolarů.

Mittu Sridhara ze společnosti Careem ke spolupráci uvedl: „Společnost Monstarlab prokázala v oblasti dodávek své schopnosti na nejvyšší úrovni a integrovala se s naším interním týmem způsobem, který nám umožnil zachovat si plnou kontrolu nad vybudováním a spuštěním nového důležitého produktu. Spolupráce vedla k pevnému partnerství a umožnila urychlit počáteční i budoucí vstup na trh.“

Společnost Careem obsluhuje více než 33 milionů zákazníků, základem nové aplikace pro hladké fungování musela být tudíž robustnost a výkonnost. Pro Monstarlab bylo největší výzvou GPS sledování a mapování. Vestavěné mapovací funkce totiž měly umožňovat uživatelům sledovat objednávku od její přípravy až po doručení, a to v reálném čase. Další výzvou byly jednotná registrace pro stávající služby Careem a platební řešení.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články