Dobrá karma. Češi a Slováci podporují své místní „love brandy“

Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Dobrá karma. Češi a Slováci podporují své místní „love brandy“

Lokální investování je na vzestupu. Crowdberry v loňském roce proinvestovalo tři čtvrtě miliardy korun do českých a slovenských firem, které mají pozitivní lokální dopad a globální potenciál. Třeba cyklistický lovebrand Isadore, zdravotnické zařízení Dobré časy nebo healthtech startup Powerful Medical. Na platformě přibylo přes tisíc soukromých investorů a celkový spravovaný kapitál činí téměř dvě a půl miliardy korun.

„Česko-slovenské“ Crowdberry buduje investiční ekosystém, jehož cílem je Čechům a Slovákům ukázat krásu a potřebu finanční podpory lokálního podnikatelského ekosystému. Skrze platformu a fondy vyhledává především české a slovenské společnosti, které mají mezinárodní nebo i globální potenciál. Investované prostředky pak firmy využívají především pro vlastní rozvoj, investice do nových technologií, digitalizaci a také vytváření nových pracovních míst. Za uplynulá léta pomohly investované prostředky nejen růstu více než 70 firem, ale také k vytvoření více než tisícovky nových pracovních míst.

„Namísto do akcií zahraničních firem chceme naučit Čechy a Slováky investovat do rychle rostoucích společností v našich končinách a nadstandardně zhodnocovat vlastní kapitál,“ říká partner Crowdberry Daniel Gašpar a dodává, že se snaží o to, aby v našich zemích zůstával kapitál a mohl tak pracovat na rozvoji lokálního podnikání, startupů a malých a středních podniků. Tedy těch společností, které jsou často považovány za základní kámen české i slovenské ekonomiky.

Projekty s dobrou karmou

Mezi nimi je například slovenská Ecocapsule, která prostředky využije na testování a spuštění prodeje nové generace modelu mobilního a soběstačného mikrodomu Ecocapsule NexGen. Dalšími příležitostmi jsou investice do podílu ve společnosti modernizující vzdělávání Nexineo, ve firmě pomáhající s inteligentním svozem a recyklací odpadu Sensoneo nebo v zdravotnickém zařízení Dobré časy u Brna.

Fond se účastnil i investičního kola Powerful Medical, firmy vyvíjející moderní nástroj pro diagnostiku na modernizaci léčby kardiovaskulárních nemocí. Dále podpořil například startup Scase, řešící zdravotní péči na dálku nebo prádelnu Cibeka z východního Slovenska, zaměstnávající dlouhodobě nezaměstnané.

Podpora lokálních startupů s vizí pro společnost bude pokračovat i letos

Na letošní investice je připraveno dalších více než 170 milionů korun, přičemž hodnota jedná investice se pohybuje mezi 350 tisíci až zhruba 1,5 milionem.

„Je skvělé vidět, kolik společností dnes řeší problémy, které zlepšují fungování věcí kolem nás. I to nás motivuje dělat co nejvíc investic do firem a organizací, jejichž práce má opravdu smysl,“ uzavírá Michal Ondrišek, partner Crowdberry.

Autor: Alena Burešová

Další články