Každý může být Einstein, když použije ty správné modely, říká AI expert

Foto zdroj: FocusOn
Technologie 05. 12. 2023

Každý může být Einstein, když použije ty správné modely, říká AI expert

Salesforce i díky umělé inteligenci pomáhá jiným firmám efektivně využívat data. Konkrétně tak činí prostřednictvím prvního generativního konverzačního systému s názvem Einstein. „Každý může být Einstein, když k tomu použije ty správné nástroje,“ říká Michal Mravinač, regionální obchodní ředitel společnosti Salesforce. 

V dnešní chaotické době se umělá inteligence stala nedílnou součástí našich životů. Co všechno tedy už umí? „Až do letošního roku, kdy se poprvé objevily na veřejnosti běžně využitelné velké jazykové modely (umělá inteligence, která umí pracovat s přirozenou mluvou, pozn. red.) v anglickém jazyce, se umělá inteligence omezovala na predikce založené na automaticky se vzdělávajících systémech a algoritmech,“ odpovídá na nesnadnou otázku Mravinač.

Chytrý jako Einstein? Není potřeba, máme AI

Co dokáže systém Einstein? „Spadají pod něj prediktivní modely. Uvedu příklad. Díky učícím se algoritmům Salesforce pracuje s anonymizovanými daty stovek tisíc zákazníků, které máme po celém světě. Na jejich základě se algoritmus učí identifikovat parametry určitých standardních procesů, aby dokázal vyvozovat předpovědi,“ vysvětluje Mravinač. Systém tak zvládá určit parametry a analyzovat chování zákazníků.

Uměla inteligence je nástroj, který také dokáže zvýšit produktivitu lidí. „Naše společnost se umělou inteligencí zabývá od roku 2014. Já jí využívám v běžném pracovním životě. Umožňuje mi to zkracovat některá důležitá rozhodnutí a zároveň zjednodušovat pracovní úkony,“ říká Mravinač. 

Urychlí procesy vaší firmy

Co si představit pod pojmem generativní umělá inteligence? „Jdeme o krok dále. Velké jazykové modely do toho vstupují až v současné době. My je zapracováváme do běžných nástrojů, třeba na obsluhu zákazníků nebo v rámci prodeje, aby umožňovaly uživatelům interakci se systémem na základě jednoduchých jazykových pokynů, ať už verbálních nebo písemných,“ nabízí jedno z možných řešení Mravinač s tím, že systém nejvíce pomáhá na zákaznických linkách. Problém vyřeší do 30 sekund.

Firma může výrazně urychlit proces rozhodování na základě dat zpracovaných umělou inteligencí. „V naší společnosti využíváme umělou inteligenci v kontextu, který se úplně neliší od aplikace v běžném životě. Veřejně přístupný ChatGPT dnes nezaručuje žádnou kvalitu informací. Také nemáte žádnou garanci, že data, se kterými pracujete, jsou v rámci regulací správně chráněna. Pro běžné byznysové fungování není už dnes využití ChatGPT – aspoň toho veřejného portálu – úplně vhodné a praktické,“ říká Mravinač.

Jak k tomu přistupuje Salesforce? „Vzali jsme existující veřejné modely a napojili je do našich etablovaných systémů, které jsou běžně využívány v obchodním styku. Filtrujeme vstupující data, aby byla chráněna podle pravidel, na která jsou firmy zvyklé,“ komentuje situaci Mravinač.

Trendem 2024 budou data

Jaké budou v jejich oboru trendy v příštích letech, zapojí se do nich Metaverse? „Obchodujeme s firmami, nikoliv s jednotlivci. Naše práce možná není pro Metaverse dostatečně sexy. Každopádně to není trend, který by v našem odvětví hrál nějakou významnou roli. Má to i nějaké přednosti, například nejsme v hledáčku úřadů Evropské unie nebo úřadů Spojených států. Ty se dneska zaměřují hlavně na firmy, jako je Meta, Microsoft, Google, které jsou v popředí práce a využívají hlavně osobní data jednotlivců. To není náš případ,“ předkládá svůj pohled na věc Mravinač.

Hlavním trendem bude firemní práce s daty. „Za dobu, co tady my dva sedíme a povídáme si, svět vytvořil větší množství dat než v roce 2019. Nárůst je exponenciální a 99 % všech dat nevede k žádným efektivním rozhodnutím,“ říká Mravinač. Akcelerovat budou právě firmy schopné rozlišit důležitost dat.

Jediné, co AI nenahradí, je lidský kontakt

Přesune se obchod výhradně do online prostředí? „Byznys se dělá hlavně mezi lidmi. Ale je řada zákazníků, kteří stále nemají důvěru, že automatizovaný systém bude pracovat tak, jak oni potřebují. To je pořád nutné překonávat. V letošním roce jsme spustili platformu „Salesforce na dosah ruky“ – portál speciálně pro české firmy, kde formou krátkých video obsahů zprostředkováváme jednoduché návody, jak by mohly zahájit digitální transformaci nebo jakoukoliv datově řízenou změnu ve svém podnikání,“ dodává na závěr Mravinač.

Více o produktech Salesforce se nyní můžete dozvědět na stránkách Salesforce na dosah ruky.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory