Čechy lákají nemovitosti v Dubaji. Nulové daně a luxusní bydlení, potvrzuje prodejce

Foto zdroj: FocusOn.cz
Byznys 13. 05. 2025

Čechy lákají nemovitosti v Dubaji. Nulové daně a luxusní bydlení, potvrzuje prodejce

Denis Karásek, zakladatel společnosti BuyDubai, se do dubajského realitního trhu dostal poté, co původně chtěl v Dubaji stavět. V pořadu On The Ground pro platformu FocusOn vysvětluje, proč se z původního developera stal zprostředkovatel investic pro české klienty, a odhaluje tajemství trhu s potenciální 9–15% výnosnosti a 20–30% zhodnocením kapitálu při dokončení projektu.

Denis Karásek původně přicestoval do Dubaje před pěti lety s úmyslem začít stavět, podobně jako v České republice, kde se věnuje developerským projektům. „Když jsem přiletěl před pěti lety do Dubaje, tak jsem měl naivní myšlenku, že tam koupím pozemek, všechno půjde jednoduše, vyřídím si stavební povolení a budu stavět tak, jak u nás tady v Česku,“ popisuje své začátky Karásek.

Realita byla ovšem jiná. „Zjistil jsem, že trh je diametrálně odlišný od toho našeho. Standard bydlení je úplně odlišný od toho, na který jsme zvyklí, a je to právě za standardní cenu, za kterou jsme my zvyklí pořizovat nemovitosti tady v České republice,“ vysvětluje, proč se rozhodl změnit svůj byznysový plán.

Anglický jazyk a orientace na trhu

Mezi největší překážky patřila nedostatečná znalost jazyka. „Největší výzva byla určitě to, že jsem pořádně neuměl anglicky, takže než jsem tam letěl, tak jsem se musel rok učit angličtinu,“ přiznává Karásek. 

Co měla být původně dvoutýdenní cesta, se změnilo v půlroční pobyt. Během této doby se nechal zaměstnat v místní realitní kanceláři, aby poznal, jak funguje trh. Následně založil svou vlastní společnost a navázal kontakty s developery. 

Konkrétní čísla: 300 nemovitostí za rok a plány expanze

BuyDubai zaznamenala významný růst. ,,V uplynulém roce jsme měli prodáno přes 300 nemovitostí v Dubaji,“ uvádí konkrétní číselné údaje Karásek. Společnost plánuje agresivní expanzi: „Pro česko-slovenský trh nám to roste tak, že otevíráme pobočky v Polsku, v Maďarsku, tenhle rok se budeme snažit otevřít i možná v Chorvatsku.“ 

Expanze je ale i tak složitá – zahrnuje především lokalizaci služeb. „Snažíme být lokální, to znamená, že musíme mít lokálního agenta, který hovoří plynule nebo je rodilý mluvčí v té dané zemi,“ vysvětluje Karásek přístup k otevírání nových poboček.

Kde potkat developery a jak s nimi navázat kontakt? Setkání s nimi mohou být totiž náhodná. ,,Developeři mají různé stánky na plážích i v obchodních centrech. Tam jsou sice agenti, na které se můžete napojit, ale dostat se do jádra vztahu s developerem je složitější. Musíte s nimi mít nějaké obchody a vazby.‘‘

Investiční výnosnost a typy nemovitostí

Nejžádanějšími investičními nemovitostmi jsou menší byty. „Investiční nemovitosti jsou většinou studia nebo garsoniéry, jednopokojový apartmán, dvojpokojové apartmány, standardní takové bytové jednotky k pronájmu,“ specifikuje Karásek.

Výnosnost je podle něj velmi atraktivní. „Bavíme se o výnosnosti okolo 9–15 % z té nemovitosti, plus samozřejmě nějaké zhodnocení kapitálu, který je při tom pořízení,“ uvádí konkrétní čísla. Dodává, že u projektů ve výstavbě je při dokončení možné dosáhnout dalších 20–30 % zhodnocení kapitálu.

Průměrná investice a návratnost

Průměrná částka, kterou čeští investoři investují, se pohybuje okolo 11–12 milionů korun. Návratnost se liší podle typu pronájmu. „Bavíme se o nějakých třeba osmi letech dlouhodoběji, pronájem třeba 12 let,“ uvádí časový rámec návratnosti. 

U krátkodobého pronájmu je situace odlišná, ale Karásek zdůrazňuje, že investor by na to neměl spoléhat jako na primární zdroj výnosů. Další výhodou jsou nulové daně, které lákají do Dubaje mnoho podnikatelů.

Důležité jsou především pobočky, které by měly být klientům k dispozici. Klíčovým prvkem důvěryhodnosti je také licence. „Správný partner by měl mít licenci. V Dubaji by měl být makléř, který má složené zkoušky v Dubaji, který má RERA ID a Broker Card,‘‘ upozorňuje na důležitý bezpečnostní prvek.

Budoucnost trhu a expanze do Saúdské Arábie

Karásek vidí budoucnost optimisticky, ale i realisticky. „Myslím si, že teď to je na vzestupu, ale ten život jde ve vlnách a nemovitostní trh také, takže nikdy nevíte, co přijde,“ hodnotí současnou situaci.

Společnost plánuje expanzi i mimo Dubaj. „Nechceme se zaměřovat jen na Dubaj, takže určitě budeme otevírat trhy jako Saúdskou Arábii. Teď se orientujeme na Spojené arabské emiráty, což není jenom Dubaj. Je to také Ras Al Khaimah, Sharjah, Fujairah a Abú Dhabí.

Na dubajském trhu je podle něj obrovská dynamika: „Dubaj samozřejmě vzkvétá, denně se tam staví 25–30 nových projektů, které se staví od developerů. Je to 250 developerů, 1000 projektů.

Celý rozhovor si můžete pustit jako video nebo podcast:

  1. Jak dlouho Denis Karásek studoval angličtinu, než se odvážil na dubajský trh a proč jeho plánovaný dvoutýdenní pobyt trval půl roku?
  2. Jaké konkrétní výzvy čekají investory na secondary marketu a proč se ho makléři vyhýbají, přestože jej všichni prezentují jako snadnou cestu k zisku?
  3. Kterým developerům a projektům se vyhnout a jak poznat důvěryhodného partnera s potřebnými licencemi?
  4. Jaké jsou reálné časové horizonty pro návratnost investice a proč by investoři neměli spekulovat s krátkodobým pronájmem?
  5. Co stojí za úspěšným prodejem 300 nemovitostí za rok a jaká je strategie expanze do dalších středoevropských zemí?

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články