;

BOJ S KORONAVIREM: Čas na změny

28. 04. 2020

BOJ S KORONAVIREM: Čas na změny

Firmy se nejvíce potýkají se zajištěním práce z domova pro své zaměstnance, protože nechtějí zastavit svůj byznys, říká Zdeněk Toman ze společnosti Konica Minolta.

Jak se jako zástupce společností, zabývající se i digitalizací firem, díváte na současnou koronavirovou krizi?

Myslím si, že je to výzva, nejen pro nás, ale pro celý svět. Firmy si začaly uvědomovat, že technologie opravdu umí pomoct a není třeba se jich „bát“. Osobně věřím tomu, že zavádění automatizace a digitalizace procesů do firem se může opravdu zrychlit. Zároveň tento stav vnímáme jako motivaci se znovu podívat na celý obchodní proces a již dnes vidíme další potenciál pro rozvoj našich IT služeb, třeba v oblasti digitálních podpisů.

Mají teď vůbec firmy čas a klid přeměnit svoje staré technologie na nové typu vyšší digitalizace výrobního procesu, využívání cloudu, různých aplikací?

Právě teď je ten vhodný čas udělat změny. Současná situace nerovnoměrně zasáhla různé obory na českém trhu. Jsou obory, které jsou více zasaženy jako třeba cestovní ruch a pohostinství, ale jsou i obory, kde naopak vidíme růst potřeb, jako třeba v oblasti zdravotnictví a logistiky. Všechny společnosti však nyní již přemýšlejí, jak zapojit prvky digitalizace a automatizace včetně on-line komunikace do svých stávajících firemních procesů. Digitální transformace společností je totiž klíčová pro jejich konkurenceschopnosti a přežití na trhu. Kdo nebude digitalizovat, tak nepřežije.

S jakými největšími problémy se nyní české firmy potýkají? O jaké vaše služby je nyní největší zájem?

Firmy se nejvíce potýkají se zajištěním práce z domova pro své zaměstnance, protože nechtějí zastavit svůj byznys a zde je kladen velký důraz na rychlost a jednoduchost. Naše společnost spustila cílenou kampaň „Pracuj z domu s Konicou Minoltou“ pro naše zákazníky, díky které zprovozňujeme našim zákazníkům řešení pro on-line komunikaci prostřednictvím aplikace Microsoft Teams a de facto tak vracíme tisíce zaměstnanců zpět do práce.  

Vnímáte rostoucí zájem o vaše služby?

Ano velice, ať se jedná od digitalizace dokumentů, nasazení technologie Microsoft Office365 až po třeba digitální podpisy. Všechny zmiňované služby slouží k zlevnění a zrychlení firmy. A díky našim dlouhodobým aktivitám v IT oblasti nás již trh vnímá jako partnera, který poskytuje své IT služby již stovkám našich zákazníků.

Jak koronavirus dopadá přímo na vaši firmu? 

Již před rokem jsme interně zavedli Microsoft Office 365 a už tenkrát jsme věděli, že děláme správné rozhodnutí. Díky zavedení této platformy pro nás nebylo tak složité tuto technologii, kterou využíváme primárně interně, zapojit do externí komunikace s našimi zákazníky a prezentovat tak naše služby a řešení.

Jak řešíte komunikaci se svými zákazníky? Vše probíhá online?

V této době 90 procent komunikace a obchodování jde on-line, převážně přes různé aplikace a sociální sítě. Tyto způsoby extrémně zrychlily komunikaci a drtivá většina našich aktivit se nyní odehrává v tomto světě. Na prezentacích ukazujeme našim zákazníkům, jak tyto on-line nástroje propojit s řízením a správou dokumentů a tím je inspirujeme, aby změnili své zažité pracovní rutiny. Osobní kontakt se zákazníkem však byl, je a bude stále nenahraditelný.

Autor: Jiří Böhm

Další rozhovory