;

Kobra H2: německá policie přezbrojuje na vodík

31. 01. 2020

Kobra H2: německá policie přezbrojuje na vodík

Berlínští policisté ve dvou vodíkových automobilech Toyota Mirai vyjíždějí nejen hlídkovat, ale také převážet podezřelé či zatčené. Toyota Mirai na jednu plnou nádrž vodíku ujede kolem 500 km a tankování trvá pouze tři až pět minut. Elektřina z vodíkových článků pohání jeden elektromotor o výkonu 113 kW (154 k). Na karoserii vozu v běžných policejních barvách je k vidění i emblém vodíkového palivového článku.

Nasazení obou vodíkových vozů podporuje ekologický program města Berlín, jehož cílem je skrze programy spolufinancované Evropskou unií podpořit snížení emisí oxidu uhličitého, a to jak emisí z průmyslových podniků, tak z dopravy.

Toyota Mira berlínské policie. Foto: Toyota

V Hamburku již dříve v roce 2019 vsadila policie, pokud jde o vodík, na domácího výrobce – darmstattský koncern Daimler –, pochopitelně se vší policejní výbavou, jako jsou výstražná světla apod. Mercedes-Benz GLC F-Cell je první sériově vyráběný elektrický vůz od Daimleru na vodíkový pohon. Má záložní baterii, takže jde spíše o hybrid. Do nádrže se vejde 4,4 kilogramu vodíku, které stačí na 400kilometrový dojezd v hybridním režimu, dalších 50 kilometrů ujede vůz pouze na baterii. O pohon se stará elektromotor s výkonem 160 kW (218 k).

Podle výrobce Mercedesu-Benz GLC F-Cell trvá při tlaku 700 barů načerpání plné nádrže tři minuty. Spotřeba vodíku činí 1 kg / 100 km. Záložní baterie má kapacitu 13,5 kW a spotřeba energie se pohybuje kolem 18 kWh / 100 km. Spotřebu energie ovlivňuje i zvolený jízdní program: Eco, Comfort nebo Sport. Ve všech provozních režimech má systém funkci rekuperace energie, kterou se dobíjí baterie.

Autor: Petr Bílek

Další články