Hyundai představil své vodíkové plány

Zdroj: Hyundai
Ekologie 14. 09. 2021

Hyundai představil své vodíkové plány

Hyundai Motor Group tento týden prezentovala svou vizi vodíkové energetiky na globálním online fóru Hydrogen WaveSpolečnost představila řadu plánovaných nových technologií, řešení pro mobilitu a další průmyslová odvětví.

Jeden z hlavních pilířů strategie počítá s elektrifikací všech nových modelů užitkových vozidel do roku 2028. A to v podobě elektrických pohonů napájených buď sadou akumulátorů, nebo systémy palivových článků. Strategie by měla posunout Hyundai na přední příčky vývoje u tohoto druhu vozidel. Představenstvo nastínilo budoucí vodíkovou strategii HMG pro systémy palivových článků, řešení mobility založená na palivových článcích a jejich využití v dalších oblastech.

Koncern HMG se připravuje na vodíkovou budoucnost od zahájení vývoje svého prvního elektromobilu s palivovými články v roce 1998. Podpora vodíkových technologií reflektuje jasnou vizi společnosti – podle ní bude hrát významnou roli v budování trvale udržitelné budoucnosti a snižování závislosti lidské společnosti na fosilních zdrojích energie. 

Budoucnost vodíku v číslech

Podle globální iniciativy Hydrogen Council, vedené generálními řediteli předních energetických, dopravních, průmyslových a investičních společností, bude vodík do roku 2050 uspokojovat 18 % globální poptávky po energii a velikost vodíkového trhu dosáhne 2,5 bilionu dolarů. Popularizace vodíkové energie také pomůže snížit emise CO2 o více než 6 miliard tun ročně a současně vytvoří více než 30 milionů nových pracovních míst.

Vodíková vize 2040 

Podle vize společnosti Hyundai Motor Group se bude vodíková energie do roku 2040 používat nejen v dopravě, ale ve všech oblastech života a ve všech průmyslových odvětvích. Cílem HMG je zajistit, aby byl vodík k dispozici „pro kohokoli, pro cokoli a kdekoli“. HMG podpoří vývojem vodíkových užitkových vozidel kompletní přechod korejské veřejné dopravy a logistických systémů na vodíková řešení – s ambicí stát se vzorem pro zbytek světa.

HMG vyvine vozidlo „Purpose Built Vehicle“ s vnější délkou 5 až 7 metrů a palivovými články, které uvede na globální trh lehkých užitkových vozů. Prognózy pro rok 2030 počítají v tomto segmentu s prodejem sedmi milionů kusů ročně. Součástí tohoto kroku bude rozšíření obchodních aktivit a využití autonomní jízdy a robotiky v sektoru užitkových vozidel.

Hyundai má v plánu splnit výše uvedené cíle představením nové generace systému palivových článků v roce 2023 – snahou je zajistit cenovou konkurenceschopnost. Automobily s palivovými články se podle společnosti budou nejpozději do roku 2030 prodávat za ceny srovnatelné s akumulátorovými elektromobily.

Autor: Matouš Mareš

Další články