Úspěch české firmy v německých supermarketech

Zdroj: REWE Group
Ekologie 05. 12. 2023

Úspěch české firmy v německých supermarketech

V Kolíně nad Rýnem nebo Bonnu mohou zákazníci v obchodech řetězce REWE nakupovat v českých použitelných nádobách společnosti Miwa. Ta obdobně spolupracuje i s řetězcem Albert.

Jeden z největších německých maloobchodních řetězců REWE, který v Česku provozuje supermarkety Billa a Penny Market, se rozhodl zákazníkům ve svých obchodech v Německu nabídnout bezobalové moduly české firmy Miwa. Ty umožňují nakupovat potraviny jako těstoviny, oříšky, rýže či cereálie do opakovaně použitelných vratných nádob, a zamezit tak zbytečnému plýtvání obaly i jídlem.

„Jde pro nás o zatím největší pilotní projekt v segmentu maloobchodu. Ostatní řetězce si naši technologii na začátku testují většinou jen v jednom až třech obchodech, tady půjde rovnou o obchodů jedenáct. Německo je pro nás zajímavý trh, který velmi slyší na ekologická řešení a opakovaně použitelné obaly tam vedle velké části veřejnosti podporuje i tamní nová legislativa,“ řekl výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

Daří se navzdory dozvukům covidu i válce na Ukrajině

„Vedení řetězce se hodně zajímalo o hygienické a digitální standardy našeho řešení, o bezpečnost a efektivitu prodeje. Oceňovali také, že jsou bezobalové moduly uživatelsky příjemné a pro zákazníky snadno pochopitelné. Jsme rádi, že se nám daří navazovat spolupráci s takto významnými hráči navzdory tomu, že evropský maloobchodní trh se nyní musí vzpamatovávat ze série problémů jako inflace, válka na Ukrajině, dozvuky covidu a podobně,“ dodává Lizec.   

REWE bude v bezobalových modulech prodávat primárně zboží v bio kvalitě. Na rozdíl od klasických bezobalových řešení nebude v obchodech docházet k žádné přímé manipulaci s otevřenými potravinami například při přesypávání. Dodávka produktu probíhá v uzavřených kapslích, které se vždy jen vloží do bezobalové stěny.

Nádoby druhé generace obsahují dvouřádkový displej a váhu

Miwa do obchodů v Německu nainstalovala své moduly druhé generace. Ty v sobě mají nově integrovaný dvouřádkový displej s váhami, zákazník tak v každém okamžiku vidí, kolik zboží si již odsypal a za jakou cenu. Celý systém je nyní také vybaven novou elektronikou a softwarem.

Moduly druhé generace rovněž umožňují prodej i větších produktů, které by dříve neprošly otvorem kapsle. U potravin, které mají tendenci se při násypu zasekávat, nově pomohou integrované vibrace.   

Úspora až dva tisíce jednorázových obalů

Řešení společnosti Miwa pro maloobchodní řetězce je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi výrobci, obchody a servisním centrem – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů.

Důležitý je pro obchodníky také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu. 

Jak to funguje?

A jak přesně fungují bezobalové moduly pro koncové zákazníky? Zákazník si přímo na místě vezme zálohovanou opakovaně použitelnou nádobu. Případně si přinese nádobu svoji, v takovém případě ji na modulu musí nejprve zvážit, aby platil skutečně jen za váhu vybraného produktu. Poté si zákazník na integrovaném displeji vybere kýžený produkt a jemně zatlačí nádobou na násypník.

Nádoba se začne plnit a displej ukazuje momentální váhu a cenu produktu v nádobě. Modul nakonec vytiskne cenovku, kterou si zákazník nalepí na nádobu. S tou následně odchází k pokladně. Zálohované nádoby pak mohou být vráceny prostřednictvím automatů v obchodech REWE i u dalších partnerů.  

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články