Česká aplikace pomáhající s výběrem kosmetiky získala od investorů 30 milionů

Zdroj: Wewell

Česká aplikace pomáhající s výběrem kosmetiky získala od investorů 30 milionů

Osobní dermatolog v kapse. Mobilní aplikace Wewell, která pomáhá vybrat bezpečnou kosmetiku, získává další investici 1,25 milionu eur (přes 30 milionů korun) a spouští online tržiště.

Vyhnout se nevhodným kosmetickým produktům a nakupovat kosmetiku bezpečněji. To je hlavní přínos aplikace Wewell, která vznikla v České republice a na Slovensku.

Zakladatelé Gurami Jobava a Vladimír Pečený vyvinuli mobilní aplikaci, která prostřednictvím čárového kódu rozezná 550 000 kosmetických produktů a téměř 30 000 přísad, detekuje toxické složky, alergeny a doporučí šetrnější alternativy.

Teď nově společnost získává další investici od slovenského fondu Crowdberry Investment Management, Zero Gravity Capital, který spadá pod investiční aktivity Zero One Hundred a angel investora Jakuba Borovičky ve výši 1,25 milionu eur (více než 30 milionů korun). Tu Wewell využije kromě jiného i na spuštění inovativního tržiště začátkem roku 2024, který propojí nadšence do péče o pleť s kosmetickými e-shopy.

„Od samého začátku je pro nás Wewell víc než jen podnikatelský záměr – je to závazek změnit způsob, jakým přistupujeme k péči o sebe. Naše cesta začala jednoduchým, ale hlubokým poznáním: kosmetická péče je osobní a každý si zaslouží najít produkty, které odpovídají jeho jedinečným potřebám. Děkujeme svým investorům, že v této misi díky jejich podpoře můžeme dále pokračovat. Je to pro nás milník, který odráží důvěru a víru v naši vizi a technologii,“ říká CEO Wewell Gurami Jobava.

Analýza nevhodných látek a nově i marketplace

Wewell je určen pro všechny nadšence do zdravého životního stylu a kvalitní kosmetiky, ale také pro lidi trpící alergiemi, lidi s aknózní pokožkou nebo rodiče, kteří chtějí dopřát svým dětem kosmetiku nezávadnou pro ty nejmenší. 

Hlavní vizí společnosti je dát lidem možnost přesně porozumět tomu, jakou kosmetiku kupují a jak odpovídá potřebám jejich pleti. A to prostřednictvím důkladných informací o složení látek v produktech, recenzí od jiných uživatelů a personalizovaného doporučení na základě pleťového profilu. Novinkou je možnost preferovanou kosmetiku zakoupit prostřednictvím aplikace přímo přes online tržiště, které uživatele propojí s e-shopy. 

„Naše aplikace již rozpoznává více než 550 000 kosmetických produktů a 27 000 ingrediencí. Uživatelé tak ušetří mnoho času a nemusejí utrácet peníze za nákup kosmetiky, která jim z celé řady důvodů nemusí vyhovovat. Zároveň počátkem roku 2024 uvádíme i novou funkci, a to marketplace, který umožní přímý nákup produktů, jež nejlépe odpovídají jejich pleťovému profilu. Využitím naší rozsáhlé databáze produktů a vědecky podložených informací o ingrediencích ve spojení s předními kosmetickými e-shopy poskytneme zákazníkům hladký a komplexní nákupní zážitek,“ dodává Jobava.

Součástí Wewell je i jedinečný uživatelský profil, kdy uživatel při registraci vyplní dotazník navržený dermatology a odborníky na chemické složení kosmetiky s informacemi o citlivosti pleti a případné nesnášenlivosti látek. Algoritmus pak na základě odpovědí uživatele vytvoří jeho jedinečný pleťový profil, a kdykoli pak zákazník vyhledává kosmetické produkty, aplikace vyhodnotí, zda jsou pro něj obsažené složky vhodné, nebo by se jim měl raději vyhnout.

Globální ambice za lepší kosmetiku i díky investicím

Wewell pronikl zejména na český a slovenský kosmetický trh. Nyní díky investici 1,25 milionu eur od slovenského fondu Crowdberry Investment Management, Zero Gravity Capital a Jakuba Borovičky míří ještě dál. Plánuje nejen posílení technologie, ale také rozšíření týmu nebo expanzi na další trhy. Aplikace je k dispozici na App Storu či Google Play a aktuálně má na svém kontě 250 000 registrovaných uživatelů.

„Ve světě je obrovský trend zájem o zdraví a péči o sebe. Wewell jsme se rozhodli podpořit investicí právě proto, že vidíme v aplikaci, která rozpozná nezávadnost kosmetických produktů, velkou budoucnost. Může pomoci velkému množství lidí lépe se vyznat v tom, jakou kosmetiku používat, a snížit tím i dopad nevhodné kosmetiky na jejich život či životní prostředí,“ uvádí Michal Nešpor, partner fondu Crowdberry Investment Management.

„Investice do Wewell mi od začátku dávala smysl. Aplikace je založena na skvělé myšlence, která má sílu změnit trh s kosmetikou k lepšímu a tím mít velmi pozitivní dopad na společnost. Proto má aplikace i obrovský byznysový potenciál. Navíc na Wewell pracuje tým nadšených a pracovitých lidí v čele s foundery, kteří milují svou práci,“ uzavírá Jakub Borovička.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články