Co rok, to nový zahraniční trh. Český nábytek expanduje do Itálie

Michael Zelinka, CEO společnosti Biano. Zdroj: Biano

Co rok, to nový zahraniční trh. Český nábytek expanduje do Itálie

Nošení dříví do lesa? Italský nábytek patří mezi ten nejkvalitnější, a přesto se na místní trh rozhodla expandovat česká firma Biano. Sebevědomí má nabyté z osmi předchozích zkušeností, kdy se platforma postupně rozšiřovala do dalších evropských zemí. Ani postcovidový útlum v e-commerce nenarušil plány firmy expandovat každý rok na nový zahraniční trh.

Česká platforma pro nákup nábytku a dekorací se rozšiřuje na svůj devátý trh – do Itálie. Vstup do země odstartovala akvizicí lokálního online tržiště Homelook. Transakce v hodnotě několika desítek tisíc eur Bianu umožní rychlejší start zejména díky know-how o lokálním trhu a existujícím vztahům s e-shopy.

Podle CEO společnosti Biano Michaela Zelinky s hladkým spuštěním nového trhu pomohly zkušenosti z předchozích expanzí, dlouhodobá profitabilita i aktuálně obecně slabší období pro e-commerce.

„Expanze na náš devátý trh do Itálie se nám podařila díky tomu, že jsme ve správný čas byli na správném místě. Aktuální situace po pandemickém boomu dělá vrásky celé e-commerce, ale nám se daří držet profitabilitu na úrovni našeho rekordního roku 2021. Díky tomu jsme se mohli chopit příležitosti koupit lokální tržiště v Itálii, kam jsme již delší dobu hledali ideální cestu pro vstup. Nyní nemusíme stavět na zelené louce a o to rychleji můžeme na novém trhu získat větší podíl,“ komentuje expanzi Michael Zelinka.

K expanzi na jih Bianu posloužila akvizice italského tržiště s nábytkem a dekoracemi Homelook. V rámci akvizice v hodnotě několika desítek tisíc eur získalo Biano mimo jiná aktiva také přístup k celkem třem stům italských obchodů, které se tak přidaly k více než 3 000 stávajícím spolupracujícím e-shopům. Samotné tržiště na adrese Homelook.it se od 1. dubna proměnilo na Biano.it, které svým uživatelům nabídne všechny funkce Biana, jež nabízí v dalších osmi zemích v portfoliu firmy, a to včetně vyhledávání podle fotky, doporučování nábytku umělou inteligencí či nástroje pro navrhování interiérů Biano Studio. 

Zdroj: Biano

„Itálie je celosvětově čtvrtým největším výrobcem a exportérem nábytku na světě. Obzvlášť velkou tradici zde má luxusnější zboží, které má nádherný design a je mistrně zpracované, z velmi kvalitních materiálů. V oblasti nábytku a e-commerce však má Itálie stále velký prostor pro zlepšení. Vidíme zde velký potenciál pro růst celého odvětví a chceme být ti, kdo toho využije a získá výrazný podíl na trhu. Proto Itálie byla v našem hledáčku delší dobu,“vysvětluje Zelinka důvody pro výběr země na Apeninském poloostrově.

Devět trhů nestačí

Itálie představuje devátou zemi, ve které české Biano působí. První zkušenosti se zahraničními trhy získalo Biano v roce 2017, kdy expandovalo na sousední Slovensko a do Nizozemska. Od té doby do svého portfolia přidává každý rok minimálně jeden trh. Naposledy rozšířilo své tržiště do Řecka, a to loni v říjnu. Kromě těchto trhů lze Biano nalézt také v Brazílii, Maďarsku, Rumunsku nebo v Portugalsku.

„Dnes už nové trhy dokážeme technicky spustit velice rychle – během pár týdnů. Přestože jsme nyní v relativně krátké době spustili dva trhy po sobě, neplánujeme v růstu polevovat. Už nyní se díváme po dalších možnostech, do kterých bychom se ještě letos chtěli pustit,“ uzavírá Zelinka. 

S expanzí do Itálie Biano pokračuje v cestě dlouhodobého růstu. Loni zprostředkovalo přibližně stejný objem prodaného zboží v hodnotě 1,7 miliardy korun (GMV) a dosáhlo podobné profitability jako v předcházejícím roce. Kromě aktuální expanze chystá Biano v následujících měsících velkou proměnu svého tržiště, která přinese vylepšenou personalizaci nabídky zboží i funkcí na míru uživateli a přiblíží koncept online tržiště sociálním sítím typu Pinterest.

Autor: Alena Burešová

Další články