Desítky milionů zaplatila česká firma FTMO za marketingovou agenturu eVisions

Zdroj: FTMO

Desítky milionů zaplatila česká firma FTMO za marketingovou agenturu eVisions

Nejrychleji rostoucí firma střední Evropy, česká platforma pro tradery FTMO, koupila agenturu eVisions, která na trhu existuje od roku 2013. Tato působí v oblasti online marketingu a internetové reklamy a mezi její klienty patří společnosti jako DODO, Heureka, Vodafone, Moneta nebo Teta Drogerie.

Hlavní zaměření, ale také zkušenosti z marketingu v oblasti bankovnictví a financí, jsou jedním z hlavních důvodů, proč obě společnosti k akvizici přistoupily. Transakce, jejíž hodnota se pohybovala v řádu vyšších desítek milionů korun, je tak dalším krokem FTMO na cestě v rozšiřování jejích aktivit. Zároveň se jedná o ojedinělou transakci na marketingovém trhu, neboť za akvizicí stojí úspěšná fintech společnost s cílem akvírovanou firmu rozvíjet, a nikoli mediální agentura.

„Rozšíření našich aktivit do marketingu jsme zamýšleli dlouho. Společnost eVisions nás zaujala jednak svým zaměřením na fintech a mezinárodním přesahem, ale také tím, že se pod její etablovanou značkou skrývá mladý dynamický tým s mindsetem podobným tomu našemu. Má obrovské zkušenosti z mezinárodního a fintech segmentu, ve kterém patříme k jednomu z největších hráčů a kde chceme svoje aktivity dále posílit. Díky této jedinečné synergii budeme moci navzájem sdílet zkušenosti a inspiraci a společně tak pomáhat dalším firmám z fintech a dalších segmentů růst i na mezinárodní úrovni. To je naše vize,“ říká Otakar Šuffner, CEO skupiny FTMO.

„Věříme, že jsme našli ideálního partnera. FTMO je úspěšný mezinárodní hráč, kterému můžeme ještě více pomoci s expanzí a marketingem, ale zároveň do našeho mezinárodního týmu přenést další cenné zkušenosti z velkých kampaní FTMO. Zásadní pro mě a náš tým je, že se na směřování agentury nic zásadního nemění: Jsme full-service digitální agentura, která klientům pomáhá překračovat hranice. Naopak, z celkové synergie s FTMO mohou těžit jak zaměstnanci, tak naši aktuální i budoucí klienti. Navíc se také budeme schopni rychleji etablovat na nových trzích,“ uvádí Roman Teuschel, CEO eVisions.

Spojuje je mezinárodní přesah a fintech

Podobně jako FTMO je eVisions společnost s mezinárodním přesahem, ale i s mezinárodním týmem. Ten tvoří experti se zkušenostmi z Německa, Polska, Maďarska, Rumunska, Itálie nebo také USA, a je mezi nimi rovněž řada rodilých mluvčích. Své komplexní služby v online marketingu eVisions poskytuje mimo jiné českým firmám, které plánují expanzi do regionů DACH a střední a východní Evropy a chtějí zvýšit své obchodní cíle. Vedle zkušeností s expanzí do zahraničí eVisions vyniká jako full-service marketingová agentura. Zaměřuje se primárně na výkonnostní marketing od PPC přes SEO, UX a obsah až po kreativní komunikaci na sociálních sítích.

Majitelé eVisions Jaroslav Vidim a Lukáš Palkovič, kteří agenturu zakládali, prodávají skupině FTMO stoprocentní podíl. Vedení agentury se tak ujímají dlouholetí zaměstnanci firmy Roman Teuschel v roli CEO a Petr Hlaváč na pozici COO.

Pro FTMO se během uplynulého roku jedná už o druhou významnou akvizici. V říjnu skupina dokončila proces odkupu společnosti Quantlane od Wood & Company. Vedle toho FTMO vlastní několik nemovitostí a navazuje spolupráci s mladými technologickými firmami, kouká tak také za hranice světa prop-tradingu. Vedle této akvizice má FTMO za sebou hektický konec minulého roku. Na Deloitte Technology Fast 50 si odneslo potřetí v řadě ocenění nejrychleji rostoucí firmy, v Londýně cenu za nejlepší prop-trading firmu a také 17. místo v žebříčku 100 nejhodnotnějších firem Česká elita.

Autor: Jiří Böhm

Další články