;

Kia a Huyndai představily systém virtuální reality určený k testování designu nových automobilů

20. 12. 2019

Kia a Huyndai představily systém virtuální reality určený k testování designu nových automobilů

Až 20% snížení časové náročnosti a 15% finanční úsporu si od nové pomůcky, která najde uplatnění ve vývoji a preprodukční fázi vzniku nových vozidel, slibují korejské automobilky Kia a Huyndai.

Něco podobného jsme doposud mohli vídat jen ve snímcích sci-fi a filmech o technologických vizionářích, jako je Tony Stark v Iron Manovi. V prostoru před postavou se vznáší vizualizace nějakého složitého zařízení, které lze pomocí gest rukou a jejich pohybů různě rozkládat na součástky a modifikovat. S něčím podobný právě teď začnou pracovat korejské automobilky.

Zdroj: Kia, Huyndai

Z pochopitelných
důvodů zvolenou platformou, na které svou inovaci uvedly, je
virtuální realita. Proto na prezentačních snímcích vidíme lidi
s brýlemi pro virtuální realitu na očích. Technologické omezení
ovšem poskytuje i momentální výhodu – na projektu takto v
umělém prostoru může v jeden moment spolupracovat až 20 lidí,
kteří se nemusí nacházet nejen v jedné místnosti, ale dokonce
ani ve stejném státě nebo na tomtéž kontinentu.

Pracoviště svět

V plánech firem se počítá se zapojením vývojových center v Evropě, Americe, Číně a Indii. Spolu s virtuální realitou bude zaváděna i technologie rozšířené reality pomáhající designérům a inženýrům lépe vyhodnocovat kvalitu designu vozidel a celkově zefektivní kontrolní mechanismus jako takový.

Projekt je dotován z plánované investice 12,8 milionu dolarů do Centra výzkumu a vývoje v Nyamangu, provozovaného oběma automobilkami. „Vývoj prováděný za pomocí virtuální reality je nezbytným krokem k tomu, abychom byli schopní rychle a hbitě reagovat na potřeby našich zákazníků a proměňující se paradigma v automobilovém průmyslu,“ prohlásil Albert Biermann, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje v Huyndai Motors.

Zdroj: Kia, Huyndai

Systém pracuje s trojrozměrnými CAD (Computer Aided Design) daty shromažďovanými v různých stadiích vývoje vozidla. Podle vyjádření zástupců firem dosahuje systém až 100% přesnosti při srovnání s původními procedurami. Navíc jeho velkou výhodou je minimalizace rizika úrazu, protože všechny testy probíhají v umělém prostředí.

Bez modelů

Brýle pro virtuální
realitu umožňují designérům a inženýrům pracovat se
simulacemi návrhů, které za využití 36 senzorů pohybů,
sledujících a zaznamenávajících pohyb a lokaci všech uživatelů
systému, právě vytvoří před očima vývojářů iluzi
spolupráce ve stejném čase ve sdíleném umělém prostoru.

Ještě v procesu
vývoje a přípravy na výrobu si tak budou moct v automobilkách
odzkoušet a ověřit některé návrhy, aniž by museli přistoupit
k prodražující se výrobě modelů. Konkrétně půjde třeba o
design prvků exteriéru, světel, barev či materiálů.

Autor: Petr Pláteník

Další články