Mr. Bean fandí vodíkovým autům

Zdroj: Dean Moriarty/ Pixabay
Ekologie 20. 07. 2023

Mr. Bean fandí vodíkovým autům

Často diváci jen nevěřícně kroutí hlavou, když neobratně zachází se svým legendárním žlutým Mini. Herec Rowan Atkinson alias Mr. Bean ale podle serveru H2-view ukázal, že má chladnou hlavu, když jde o vodík.

Před čtyřmi lety jeho osobitý vůz předvedl v Goodwoodu několik charakteristicky ostrých manévrů, když se míjel s mnohem více nedotčeně vypadajícími modely s britskou vlajkou, ale tentokrát byl Atkinson při prohlídce vozů Toyota Gazoo Racing vystavených na Festivalu rychlosti jistější – včetně vodíkového GR Yaris H2, který na festivalu debutoval, píše server H2-view.

Toyota chce demonstrovat, že vyvíjená technologie vodíkového spalovacího motoru s neutrálními uhlíkovými emisemi dokáže zachovat rychlost, zvuk a atmosféru motoristického sportu pro řidiče i diváky.

Prototyp s vodíkovým motorem, který představil předseda představenstva Toyota Motor Corporation Akio Toyoda na letošním závodě 24 hodin Le Mans, byl vyvinut s ohledem na budoucí soutěže, zejména budoucí nejvyšší kategorii H2 v legendárním vytrvalostním závodě. Na festivalu byl vystaven na statické expozici společně s vozem GR010 HYBRID.

Vodíkové palivo, palivové nádrže o objemu 1,6 l a proces doplňování paliva, které se nacházejí ve vodíkovém GR Yaris, jsou stejné jako v modelu Mirai. Zatímco však Mirai využívá k výrobě energie chemické reakce v palivových článcích, experimentální GR Yaris je vybaven spalovacím motorem, jehož palivem je vodík.

Experimentální GR Yaris na vodíkový pohon i Corolla Sport jsou vybaveny stejným 1,6litrovým řadovým tříválcovým přeplňovaným motorem G16E-GTS, který se nachází v GR Yaris, ale s upraveným systémem přívodu a vstřikování paliva pro použití vodíku jako paliva.

GR Yaris Rally2 Concept, který se v podobě konceptu představil na Japonské rallye na konci sezony 2022, bude společnost TGR nabízet jako zakázkový vůz, který se bude moci účastnit mnoha národních i regionálních šampionátů po celém světě. 

V nedávném rozhovoru Atkinson uvedl, že se cítí „oklamán“ ekologickými tvrzeními o elektromobilech. „Vodík se ukazuje jako zajímavé alternativní palivo, i když se nám nedaří vyvíjet skutečně ekologický způsob jeho výroby příliš rychle,“ řekl.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články