Turecká e-commerce společnost Trendyol se chystá příští rok vstoupit na východoevropský trh. Expanze se týká Rumunska, Řecka, Maďarska a České republiky, píše server Daily Sabah.
„Do prvního čtvrtletí roku 2024 vstoupíme na východoevropský trh. Začneme s Rumunskem, Řeckem, Maďarskem a Českou republikou a v následujícím období budeme počet zemí na trhu zvyšovat,„ uvedl podle serveru Daily Sabah generální ředitel společnosti Trendyol Erdem Inan.
Ve svém projevu na InMerge Innovation Summitu v Baku zhodnotil Inan výkonnost společnosti na ázerbájdžánském trhu, kde působí od května.
„Na ázerbájdžánském trhu jsme dosáhli 1,3 milionu zákazníků a 6,3 milionu objednávek. S našimi výsledky v Ázerbájdžánu jsme velmi spokojeni,“ řekl Inan.
Po Ázerbájdžánu je na řadě i Česko
V rámci své strategie mezinárodní expanze společnost oznámila, že v prvním čtvrtletí roku 2024 zahájí činnost v Rumunsku, Řecku, Maďarsku a České republice.
Podle Inana se jedná o region s velkým potenciálem, do kterého se může dostat zboží z Turecka v krátkém čase a s nízkými náklady.
„Poté co naše aktivity v prioritních zemích dosáhnou určitého bodu, vstoupíme na trhy v Polsku, Slovensku a Bulharsku. Na východoevropském trhu chceme do konce roku 2024 dosáhnout 2 milionů aktivních zákazníků a překročit 4 miliony objednávek, přičemž plánujeme dosáhnout objemu obchodu ve výši 350 milionů dolarů (přes 7,8 miliardy korun – pozn. red.),“ informoval Inan.
Zásadní byl úspěch v Německu
Inan rovněž vyzdvihl snahu společnosti přispět k naplnění vize tureckého ministerstva obchodu zvýšit podíl e-commerce exportu na celkovém vývozu Turecka na 10 procent.
Dodal, že mezinárodní expanze je prioritou společnosti Trendyol a že Německo bylo jejich první úspěšnou destinací. Na německém trhu společnost naplnila své cíle a za více než rok dosáhla více než milionu zákazníků.
Autor: Jiří Böhm