Pekelně rychlý elektrický Mercedes

Zdroj: Mercedes-Benz
Technologie 27. 02. 2022

Pekelně rychlý elektrický Mercedes

Německá automobilka pokračuje ve výrobě nových luxusních elektromobilů ve stabilním tempu. Podle webu The Verge tím naplňuje svůj slib, že do roku 2030 přejde na plně elektrický pohon.

Mercedes AMG EQE je po sedanu AMG EQS, který byl představen loni v září, druhým sériově vyráběným elektromobilem na baterie od vlastní výkonné dceřiné společnosti automobilky AMG. Oba vozy budou postaveny na platformě EVA2, která je základem modelu EQS, menšího EQE a několika sesterských modelů SUV. Platforma EVA2 je určena pro střední a velké vozy, zatímco platforma MMA (Mercedes Modular Architecture), která bude mít premiéru v roce 2025, bude určena pro kompaktní elektromobily, jako jsou EQA a EQB.

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 vteřiny, dojezd až 518 kilometrů

Mercedes-AMG EQE bude podle serveru The Verge neuvěřitelně rychlý. Může se pochlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 vteřiny a maximální rychlostí 149 km/h s paketem Dynamic Plus (3,4 vteřiny a 134 km/h bez tohoto paketu). Jeho dva elektromotory disponují výkonem 677 koní a točivým momentem 738 ft-lbs, pokud jsou vybaveny paketem AMG Dynamic Plus a funkcí boost. (Bez paketu Dynamic Plus dosahuje AMG EQE stále úctyhodného výkonu 617 koní.)

Akumulátor s napětím 328 V má využitelný obsah energie 90,6 kWh a skládá se z 10 modulů s celkem 360 pouzdrovými články. Odhadovaný dojezd se pohybuje v rozmezí 444 až 518 kilometrů.

Mercedes snižuje „krvavý diamant baterií“

Mercedes uvádí, že snížil obsah kobaltu v chemickém složení baterie na 10 procent. Kobalt je nejdražším materiálem používaným v bateriích, takže se očekává, že jeho vyřazení ze směsi pomůže elektromobilům stát se stejně dostupnými jako ty, které jezdí na plyn. Byl také nazýván „krvavým diamantem baterií“, protože se těžil způsobem, který ohrožoval dětské dělníky a ničil životní prostředí v Demokratické republice Kongo.

Stejně jako u modelu AMG EQS je podle Mercedesu i u modelu EQE systém řízení baterií nakonfigurován speciálně pro AMG. V jízdních režimech Sport a Sport Plus je kladen důraz na výkon, zatímco režim Comfort se zaměřuje na provozní dojezd.

V USA už příští rok za méně než dva miliony korun

Mercedes uvádí, že AMG EQE se v USA začne prodávat počátkem roku 2023. Společnost nezveřejnila žádné informace o ceně, ale měl by stát méně než AMG EQS a sedan EQS, který se prodává za více než 2 miliony korun.

Jestliže AMG EQS vypadá jako důstojný konkurent Tesly Model S Plaid, u AMG EQE jde pravděpodobně o snahu nabídnout poněkud dostupnější a přístupnější cestu k tomu, co Mercedes-Benz dělá na poli špičkových elektromobilů. A pokud splní své sliby, mohl by být AMG EQE slibnějším participantem na trhu než některé jiné rané pokusy Mercedes-Benzu, jako například EQC, který byl plný kompromisů kvůli tomu, že byl postaven na platformě spalovacího motoru, místo toho, aby byl od základu elektromobilem. Což byl jeden z cílů, které si stanovil při prvním odhalení konceptu Vision EQS v roce 2019.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články