Taylor Swift dala světu další lekci leadershipu

Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Taylor Swift dala světu další lekci leadershipu

Americké zpěvačce a podnikatelce Taylor Swift se v den předávání cen Grammy 2024 podařily dvě věci – pokořila rekord, když si z galavečera odnesla už čtvrtou cenu za album roku, a vymyslela kreativní marketingový plán, ze kterého si můžete vzít inspiraci i vy sami. Informoval o tom magazín Inc.

Když bylo album Midnights vyhlášeno za nejlepší album roku, Taylor Swift tím přepsala dějiny. Už po čtvrté si totiž odnesla cenu v této kategorii, což z ní dělá novou světovou rekordmanku. Získala také cenu za nejlepší popové vokální album – a právě během této děkovné řeči oznámila svou nadcházející desku.

Posuňme se však o pár hodin zpět. V průběhu odpoledne v den předávání cen Grammy „spadla“ na přibližně dvě hodiny její internetová stránka taylorswift.com. Kdokoliv na odkaz klikl, zobrazila se mu černá obrazovka s bílým nápisem a čtrnáctislovnou „errorovou“ zprávou.

Zdroj: taylorswift.com

Technická chyba, nebo geniální marketingový plán?

Následoval boom, který je snem snad každé značky. Internet byl okamžitě plný konverzací o tom, co se mohlo stát. Že by stránka jedné z nejznámějších zpěvaček na světě nevydržela nával fanoušků? Nebo jsou všichni přece jen lidi a stala se technická chyba, i když v tu nejhorší možnou dobu? Do debaty se tak zapojovalo víc a víc lidí, protože nic netáhne dav, tak jako dav. 

Důvodem tak enormní účasti v diskusích však bylo něco trochu jiného. Už delší dobu se proslýchalo, že Taylor Swift pracuje na novém albu. Někteří se tak pokusili errorovou zprávu dekódovat a přišli na zajímavé věci. „Error 321 Backend fetch failed“ (Chyba 321 Načtení backendu se nezdařilo) je chyba, která se zobrazuje na faxovém přístroji se špatným připojením k telefonní lince. „I’m sorry, the old Taylor can’t come to the phone right now“ (Je mi líto, stará Taylor teď nemůže k telefonu) je věta z hlavního singlu alba „Reputation” od Taylor Swift. 

Podobných vodítek je v erroru spoustu, včetně náhodného řádku „hneriergrd“. Ten online detektivové dešifrovali jako anagram slova „red herring“ (červený sleď) – falešnou stopu, která má odvést pozornost. 

A samozřejmě. Ihned poté, co Taylor Swift při svém proslovu oznámila nadcházející album „The Tortured Poets Department“, stránky se rychle aktualizovaly a zobrazily obal alba, spolu s datem vydání. Zpěvačka si navíc změnila svou profilovou fotku na Instagramu na černobílý obrázek. 

Nechte své fanoušky vést konverzaci, která bude o vás

Ať už byl pád stránky technickou chybou, nebo zpěvaččiným úmyslem, jedno je jasné. Byli jsme svědky užitečné lekce, jak jsou lidé přitahováni příběhem a bojem. Líbí se jim, že cokoliv, co děláte, je náročné. Ani vaši největší fanoušci a zákazníci, kteří vás podporují, nemohou odvrátit pohled, když se zdá, že byste mohli selhat.

Takže pokud to umíte mistrně, dejte jim příběh a najděte způsob, jak vést diskusi – tu navíc udělejte o sobě a o tom, zda uspějete, nebo ne. Vymyslete si svou vlastní verzi čtrnácti slov na webové stránce, která naznačují, že věci nemusí být tak snadné, jak jste doufali, a vtáhněte je do debaty o tom, zda to dokážete. 

Autor: Lenka Hrušková

Další články