;

V Česku se rozjela středoevropská „Alibaba“

16. 12. 2020

V Česku se rozjela středoevropská „Alibaba“

Ať už sháníte 100 palet stavebního materiálu, potřebujete ochranné pomůcky pro své petrochemické závody nebo „jen“ potřebujete osvětlit výrobní halu, své dodavatele naleznete na platformě merXu. Za ní stojí Václav Liška, zakladatel Aukra.

Nejen průmyslové firmy se dočkaly vlastního online trhu, který výrobcům, distributorům a velkoobchodníkům nabízí možnost inzerovat a prodávat nespotřební zboží.Platforma merXu je tak navržena výhradně pro B2B segment – jak pro malé a střední podniky, tak i velké korporace.

V současnosti umožňuje obchodování s nespotřebním zbožím z kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky či zdraví a bezpečnost při práci.

„B2B trh se rychle mění a prochází stejnými změnami jako maloobchod. Chceme umožnit všem firmám, které vyrábí a prodávají nespotřební zboží, prodávat online, aniž by kvůli tomu musely investovat miliony do stavby svého e-shopu a následně marketingu,“ říká Václav Liška, country manažer merXu pro Českou republiku a Slovensko.

Platforma cílí na střední a východní Evropu

Jedním z cílů nové platformy je značně usnadnit každodenní práci obchodních zástupců. Na merXu mohou prodejci přidávat všechny své produkty. Kupující najdou vše nejen podle jména, ale také podle identifikačního čísla (EAN) či konkrétních parametrů produktu.

Jak vypadá platforma merXu
Zdroj: merXu

Veškeré zboží lze zakoupit v libovolném množství, prostřednictvím hromadných transakcí nebo prostřednictvím poptávky, což je zvláště užitečné pro společností ze stavebního průmyslu, které potřebují nakupovat výrobky z různých kategorií současně a ve velkém množství.

„Chceme být středoevropskou Alibabou. Zdejší společnosti jsou cenově konkurenceschopné, profesionální a nabízejí kvalitní výrobky. Tak jako čínský gigant jdeme cestou efektivní obchodní výměny. Chceme zjednodušit export zboží s největším prodejním potenciálem a import produktů vyhledávaných společnostmi,“ komentuje Václav Liška.

Je to zadarmo

Podle něj mají dosavadní velkoobchodní sítě určitá omezení. „Platformu a její jednotlivé funkce jsme navrhli s cílem odstranit hlavní překážky obchodu. Věříme, že si vybudujeme silnou pozici na trhu a že merXu bude obchodní potřeby společností z této části světa řešit nejlépe,“ dodává Václav Liška. Platforma je dostupná na webových stránkách www.merxu.com a její použití je v současné době zcela bezplatné.

Autor: Tomáš Vrána

Další články