;

Volvo a Daimler staví vodíkové náklaďáky

10. 12. 2020

Volvo a Daimler staví vodíkové náklaďáky

Obě automobilky podepsaly dohodu o společném podniku na vývoj, výrobu a komercializaci vodíkových palivových článků pro použití v těžkých nákladních vozidlech. Ambicí obou partnerů je učinit z nové společnosti předního světového výrobce palivových článků.

Skupina Volvo získá poloviční podíl ve společnosti Daimler Truck Fuel Cell za přibližně 600 milionů eur (necelých 16 miliard korun) . Uzavření transakce se očekává během první poloviny roku 2021.

„Pro nás i pro našeho partnera je vodíkový palivový článek klíčovou technologií umožňující bezemisní budoucnost přepravy. Obě strany jsou plně odhodlány dodržovat Pařížskou klimatickou dohodu o dekarbonizaci silniční dopravy a dalších oblastí. V budoucnu bude svět poháněn kombinací elektrických vozidel na baterie a na bázi vodíkových palivových článků. Vytvoření našeho společného podniku s palivovými články je důležitým krokem při formování budoucnosti, ve které chceme žít,“ uvedl Martin Daum, předseda představenstva společnosti Daimler Truck.

Dobrý vodíkový základ už Volvo i Daimler mají

Společnosti Volvo a Daimler Truck mají společně obrovské a dlouholeté zkušenosti s vývojem technologií a výrobou velkých nákladních vozidel. Budoucí společný podnik z toho bude moci těžit hned od začátku, což je pro začínající společnost jedinečná pozice. 

Kromě nákladních vozidel existují pro vodíkové palivové články také jiné oblasti využití. Společný podnik vyvine systém s několika výkonovými stupni, včetně dvojitého systému s trvalým výkonem 300 kW pro těžká nákladní vozidla na dlouhé vzdálenosti. Na základě náročných podmínek v aplikacích těžkých nákladních vozidel jsou produkty společného podniku také vhodné například pro výrobu stacionární energie.

Rolls-Royce využije vodíkovou alternativu trochu jinak

V roce 2020 podepsaly společnosti Rolls-Royce a Daimler Truck dohodu o spolupráci na stacionárních generátorech palivových článků pro nouzové napájení CO2 v kritických zařízeních, jako jsou datová centra. Záměrem je nabídnout bezemisní alternativy k dieselovým motorům, které se v současnosti používají v nouzových generátorech. Očekává se, že konečná dohoda o spolupráci bude podepsána do konce roku. 

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články