Zájem o klienta je nejdůležitější, díky technologiím jsem lidem blíž, říká poradkyně pojišťovny

Foto zdroj: Generali Česká pojišťovna
Byznys 16. 04. 2024

Zájem o klienta je nejdůležitější, díky technologiím jsem lidem blíž, říká poradkyně pojišťovny

Generali Česká pojišťovna má kromě největší sítě poboček i největší síť profesionálně vyškolených poradců. Jedním z nich je Jana Šestáková, která byla na soutěži Global Advisor Excellence Contest v rámci Generali vyhlášena nejlepší poradkyní světa. Na čem dnes staví úspěšní poradci svoji práci? 

Již 27 let jste spjata s jednou pojišťovnou. Jaké byly v roce 1996 vaše začátky?
Když bylo dceři pět let, hledala jsem nějakou klidnější práci, abych na ni měla více času, a tak jsem nastoupila jako podřízený poradce do tehdejší České pojišťovny. Měla jsem štěstí, že mým nadřízeným byl zkušený poradce, který mi ochotně všechno vysvětloval, učil mě pojistné podmínky, sazby a další důležitá fakta. Dodnes z toho čerpám, protože díky tomu mohu i nyní poradit kolegům, kteří za mnou přijdou s nějakým starším případem.

Kdybyste měla porovnat práci poradce tehdy a dnes, bude to asi velký rozdíl, že?
Určitě. Například jsme v kanceláři měli pouze jeden počítač s MS-DOS. Tenkrát ještě ani nebyly Windows, tak dávno to je. Měli jsme psací stroje, tužky, kalkulačky a jednu univerzální žádanku s kopírákem, která byla na všechno. Občas jsme si také připadali jako na poště, protože k nám chodila spousta lidí platit složenky za povinné ručení.

Co vás ještě v souvislosti se srovnáním napadá?
Například to, že dnes mají nováčci svůj start mnohem jednodušší. Při příchodu dostanou kontakty a čeká je propracovaný trénink. My neměli nic. Jediné, s čím se tenkrát začínalo, byla touha uspět. Když jsem jela za klienty, v kufru auta jsem měla spoustu papírových smluv, sazebníky, kalkulačku a propisku. To bylo tedy moje vybavení na cesty.

V dobách, o kterých mluvíte, moderní komunikační technologie nijak významně neovlivňovaly životy a vztahy lidí. Generali Česká pojišťovna se nyní pyšní právě vysokou úrovní digitalizace komunikace s klienty. Jak to ovlivňuje vaši práci?
Rozhodně chci jít s dobou. Není možné ustrnout v nějaké nostalgii, ale je potřeba se přizpůsobit současnosti. Někteří by mohli říct, že tyhle moderní komunikační technologie mohou někdy zhoršovat vztahy mezi lidmi, ale mně to naopak pomáhá. Paradoxně mám pocit, že mi digitální technologie umožňují být lidem a tedy i klientům blíž.

Každý poradce Generali České pojišťovny má své webové stránky. Na těch vašich je motto „Sjednáním pojištění moje práce nekončí, ale začíná“. Co to znamená v praxi?
Práce poradce je o empatickém přístupu. Jsem tu pro klienty 24/7 a stejnou hodnotu se snažím vštípit i členům mého týmu. Nabídkou a uzavřením pojištění moje práce určitě nekončí. Takový pohled nemám ráda a považuji ho za vyloženě zastaralý. Svým klientkám a klientům naopak podávám pomocnou ruku například i v momentech, kdy si například nejsou jistí, jak mají postupovat při pojistné události. Je pro mě důležité, aby věděli, že se na mě mohou obrátit v podstatě s čímkoliv.

Vystihuje tedy slovo „poradce“ to, čím v práci jste? 
Pro mě je zásadní, aby klienti měli pocit, že nejsem jen jejich poradcem, ale také přítelem. Starám se o více jak šest tisíc lidí a jejich pojištění, nejčastěji jsem s nimi v kontaktu, když se něco v jejich životě změní – typicky jde o svatby, narození dětí nebo třeba změnu povolání.

Zřejmě neexistují dva stejní klienti se stejnými potřebami? 
Nastavení pojištění a podmínek pro každého klienta přesně podle jeho potřeb a životní situace jsou opravdu zásadní. Navíc musím a chci být stále v obraze. Nejen kvůli klientům, ale i mému týmu, kterému pak mohu kdykoliv poradit. Když mě v noci vzbudíte, tak dokážu sypat informace z pojistných podmínek z rukávu.  

V minulém roce jste se stala vítězkou v soutěži Global Advisor Excellence Contest a v rámci skupiny Generali jste tak byla oceněna jako nejlepší poradkyně na světě. Nechala jste za sebou 160 tisíc kolegů. Co to pro vás znamenalo?
Byl to obrovský příval emocí. Potěšilo mě, že byl tímto způsobem oceněn můj zájem o klienta a přístup k partnerství s ním. Soutěž totiž oceňovala zejména to, že poradce umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.  

Více o projektu Chytrá volba najdete zde.

Další články