Češi digitalizují katamarán za půl miliardy

Zdroj: Passengera
Technologie 09. 09. 2022

Češi digitalizují katamarán za půl miliardy

Česká společnost Passengera si připisuje další zahraniční zakázky. Vedle digitalizace luxusního katamaránu za více než 20 milionů eur zajistí internetové připojení ve vlacích v Chorvatsku a Maďarsku.

Česká technologická společnost Passengera pokračuje v růstu a rozšiřuje své portfolio zahraničních klientů. Nově zastřeší digitální řešení pro luxusní katamarán výrobce Austal. Jedná se o nové vysokorychlostní plavidlo za více než 20 milionů eur (půl miliardy korun), které bude dopravovat cestující mezi ostrovy ve Francouzské Polynésii.

Luxusní plavidlo dosahuje délky 66,4 metru, maximální rychlosti 35,8 uzlu (66 km/h) a dojezdu 360 námořních mil (667 km). Na jedné cestě pojme až 570 cestujících, které bude dopravovat mezi souostrovím Bora Bora a Tahiti ve Francouzské Polynésii.

„Díky našim technologiím se cestující na katamaránu v pobřežních oblastech připojí k internetu a po celou dobu plavby budou mít přístup k infotainmentu, kde si mohou užívat filmy, hudbu či audioknihy, hrát hry nebo sledovat informace o plavbě. Jak tento projekt ukazuje, naše řešení je navržené tak, aby jím bylo možné vybavit takřka jakýkoli dopravní prostředek,“ říká CEO Passengery Jan Kolář.

Své služby bude česká společnost na katamaránu zajišťovat skrze jimi navrženou gateway Passengera G7, kterou využívá i ve vlacích. Tato brána zajišťuje připojení k internetu a Wi-Fi síť pro cestující, skrze kterou se mohou připojovat do infotainment portálu. Provozovatel katamaránu pak může díky MMS digitální služby spravovat a monitorovat provozní data, jako je například kvalita internetového připojení či dostupnost služeb.

Internet pro 111 vlaků

V dalších dvou nových zakázkách společnost dodá své digitální řešení do celkem 111 vlaků v Maďarsku a Chorvatsku. Konkrétně se jedná o 21 souprav, které bude provozovat chorvatský státní dopravce HŽPP (Hrvatske Željeznice Putnički Prijevoz), a o 90 vozů pro maďarského dopravce MÁV (Magyar Államvasutak), se kterým společnost spolupracuje už od roku 2020.

Řešení v těchto vlacích kromě internetové konektivity zahrnuje také možnost monetizace připojení, čímž dopravci budou moci získat nový vedlejší zdroj příjmů a také cestující mohou dávat dopravci zpětnou vazbu. V obou případech je navíc celé řešení designováno tak, aby v budoucnu mohlo být rozšířeno o kompletní infotainment portál.

„Uzavření těchto dvou významných zakázek je výsledkem naší strategie zaměřující se na tyto trhy, které se otevřely inovacím. S tím, jak neustále rozšiřujeme portfolio dlouhodobých klientů, se zvyšuje i celkový objem našich zakázek, který aktuálně přesahuje více než 10 milionů dolarů. Abychom mohli i nadále nabírat nové zajímavé projekty, ať už na souši, nebo na vodě, rozšiřujeme svůj tým v pražské kanceláři, a to zejména o nové vývojáře, kteří by nám umožnili naše služby rozvíjet ještě rychleji,“ vysvětluje Kolář.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články