Do konce roku chceme patřit mezi pětku největších byznysových webů, říká Zavadilová

Foto zdroj: Focuson.cz
Technologie 27. 01. 2022

Do konce roku chceme patřit mezi pětku největších byznysových webů, říká Zavadilová

Tereza Zavadilová, bývalá šéfredaktorka deníku E15 a zkušená ekonomická redaktorka, se v minulém roce stala spoluzakladatelkou zpravodajského ekonomického webu Newstream. Ten si za pouhý půlrok své existence stanovil vysoké cíle a pomocí investora Radomíra Lapčíka plánuje konkurovat E15, iHned, Forbesu a dalším. 

Newstream byl založen bez zázemí existujícího vydavatelství, tzv. „na zelené louce“. Člověk, který si to všechno vezme na starost, proto nemůže být pouze novinář, ale musí se dobrovolně ocitnout i v dalších důležitých rolích, které jsou pro chod webu stěžejní. A to je přesně případ Terezy Zavadilové.

„Člověk najednou není jen novinář a šéfredaktor, ale stává se i publisherem. Musí si pod sebe vzít to, co by mu za běžných okolností poskytlo vydavatelství, musí řešit brand, administrativu, má pod sebou obchod a mnoho dalších věcí. Je to spousta různých činností, které spolu nakonec dohromady tvoří ekosystém celého média,“ říká Zavadilová.

Nové weby na mediálním trhu

Kromě toho však přichází mnoho dalších překážek, se kterými se musí nový web vypořádat. Jednou takovou skutečností je současná situace na mediálním trhu, která to novým webům nedělá vůbec lehké. Dříve spolu zpravodajské entity, ať už vydavatelství, nebo weby, soupeřily, ale nyní je trh tak strašně roztříštěný, že se z pohledu inzerce o ni dělí stále více a více subjektů – což má za následek pokles její ceny. 

„Každý bloger, influencer, e-shop a další, kteří tvoří nějaký obsah, soutěží o ty stejné inzertní peníze. Proto když chcete z pohledu klienta udělat kampaň, přejdete rovnou do displejové kampaně a řeknete si, jakou cílovou skupinu chcete oslovit. Kampaň se následně spustí napříč všemi weby, a protože ty obrovské weby oslovují velkou část cílové skupiny, z kampaně jim zůstane více peněz. Malé weby si tak, než získají vyšší návštěvnost, sáhnou pouze na velmi malý díl, a právě proto, že se trh neustále zvětšuje, ceny inzercí jsou čím dál tím menší,“ komentuje Zavadilová.

Pro koho Newstream tedy vlastně píše?

V podtitulu webu je uvedeno „Zprávy ze světa peněz“ – a koho by dnes peníze nezajímaly? Web je určen pro lidi, které zajímá dění ve velkých firmách, mezi technologickými miliardáři, nebo klidně pro ty, kteří se zajímají o investice a osobní finance. Zkrátka a dobře pro lidi, kteří dennodenně vstupují do určitých vztahů, v nichž hrají finance zásadní roli.

„A jelikož se lidé téměř neustále rozhodují nějak ekonomicky, měli by mít možnost zjistit si zásadní ekonomické zprávy zdarma. A tento rys bychom si chtěli udržet i nadále,“ dodává Tereza Zavadilová.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory