FOCUS ON: Kate, zaplať za elektřinu… Umělá inteligence pronikla do internetového bankovnictví

Foto zdroj: Focuson.cz
Technologie 05. 11. 2021

FOCUS ON: Kate, zaplať za elektřinu… Umělá inteligence pronikla do internetového bankovnictví

Digitální asistentka Kate, která za vás zaplatí nebo vám zařídí pojištění bez zdlouhavého vyplňování formulářů a platebních příkazů. Pouze pomocí hlasu. To není námět sci-fi filmu, ale inovace, říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB.

Svět se postupně přesouvá do digitálního prostředí, není tak divu, že ČSOB musí držet krok. Již od loňského prosince tak je pro klienty banky k dispozici hlasová asistentka Kate, která má za úkol pomáhat uživatelům internetového bankovnictví v oblastech týkajících se finančního světa, i mimo něj. Momentálně za vás Kate dokáže zařídit platbu, zavolat asistenční službu, půjčit peníze a mnoho dalšího. 

Propojení se systémem banky

Asistence Kate je založena nejen na bázi umělé inteligence, ale je velmi prointegrovaná přímo do systému banky. To umožňuje snadnou personalizaci. „Pokud se klient s Kate baví, Kate ví, s kým se baví. Umí stejně jako osobní bankéř pracovat s informacemi, například vidí, jaké produkty klient má, takže když se přes ni s námi bavíte, Kate je stejně jako člověk schopná na obrazovce vašeho bankovnictví ukázat onu věc, o které se bavíte, protože ji zobrazí přímo ze systému,“ vysvětluje Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB.

Digitální asistentka dále umí proaktivně reagovat na určitou situaci, která nastává na základě toho, že klient bance sdělil určité informace nebo po ní něco chtěl. Může s klienty tak probrat téměř cokoliv. „Klasičtí chatboti vám většinou pouze odpovídají na různé otázky, které vy kladete. To Kate umí také, ale navíc k tomu za vás určité věci vyřeší. V tuto chvíli je těchto situací, které za vás Kate vyřeší, několik desítek. Ambice však máme velké, chceme se dostat na stovky,“ pokračuje Lhotková.

Společnost a inovace

Služba Kate je orientovaná jak na mladší, tak na starší klienty banky. Senioři nemusí mít strach, jelikož k využívání služeb Kate je potřeba souhlas a její asistence je v souladu s veškerou ochranou. „Pro starší lidi je obtížné vyznat se v různých formulářích a webech, na které vás banka odkazuje. Kate toto vše integruje do uživatelsky velmi příjemné vrstvy, kde formou dialogu v českém jazyce lze zařídit vše, co potřebujete,“ vysvětluje Lhotková.

Česká republika je navíc v rámci evropských států na špici, pokud jde o přijímání různých inovací. Co se týče používání hotovosti, Česká republika byla celosvětový unikát při přechodu na bezhotovostní platby a podobně rychlá zde byla i adaptace na placení chytrými nástroji, například mobilem a hodinkami. V digitálním bankovnictví tak mnozí vidí velký potenciál.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory