Influenceři jsou divokou kartou firem

Zdroj: Pixabay (ilustrační foto)
Byznys 27. 11. 2021

Influenceři jsou divokou kartou firem

Společnosti, mezi jejichž cílovou skupinu patří mladší spotřebitelé, stále více spolupracují s influencery. Ti se pomalu, ale jistě stávají ikonami jednadvacátého století a na generaci Z mají neobyčejný vliv. Proč by se však úspěšný influencer s flexibilní „pracovní dobou“ a dobrým příjmem chtěl stát běžným zaměstnancem? Spolupráce přináší oběma stranám řadu cenných výhod.

Herci, modelky, zpěváci, zkrátka celebrity všeho druhu, jsou již léta tváří všeho, na co si vzpomenete. Časy se však mění a na scénu přichází influenceři – idolové mladých generací. Rozdíl mezi nimi a celebritami je podle Vogue Business prostý. Lidé jim více důvěřují, protože celá jejich kariéra je postavena na jejich vlastním životě. Na jejich názorech a postojích. A přesně někoho takového společnosti potřebují.

Nejlepší influenceři dobře vědí, co prodat mladým spotřebitelům a čím je zaujmout. Instinktivně rozumí marketingu, někdy dokonce více než ti, kteří se mu věnují na plný úvazek. A i když většina z nich nikdy žádným školením v této oblasti neprošla, vlastní tvorbu prodat divákům umí. A to velmi dobře.

Jde o více než jen o propagaci

Módní influencerka Alyssa Coscarelli má na Instagramu více než 363 000 sledujících a v letošním červenci začala spolupracovat s maloobchodní platformou Emcee. Spolupráce mezi Coscarelli a Emcee posouvá vztahy mezi tvůrci a společnostmi na úplně jinou úroveň, na které mohou obě strany najít zcela novou náruč výhod. A nejedná se pouze o propagaci produktů.

Dnešní trendy se mění tak rychle. Nikdo neví, jestli se instagramem uživím i za pár let. Navíc jsem velmi podnikavý a kreativní typ. Mít vlastní společnost mě opravdu láká, proto se toho chci nyní naučit co nejvíce a byla by škoda nevyužít všechny příležitosti, které k načerpání nových zkušeností mám,“ říká instagramová influencerka Alyssa Coscarelli.

Stejný scénář se začíná objevovat i u dalších influencerů. Youtuberka Emma Chamberlain zahájila spolupráci s kosmetickou značkou Bad Habit, ve které zastává pozici kreativní ředitelky, zatímco módní společnost Instyle najala komičku a tiktokovou hvězdu Tefi za účelem správy jejich tiktokového profilu.

Zdravá rovnováha

Nicméně nástup na vysoké pozice může být pro člověka bez jakýchkoliv zkušeností velmi náročný. A o to více v případě, kdy musí při novém zaměstnání zvládat i své stávající influencerské povinnosti.

Proto je velmi důležité nají zdravý balanc. A v první řade i společnost, se kterou influencer sdílí své vlastní hodnoty. Influenceři společnosti dokážou nabídnout nejvíc, když se jedná o projekty, které mohou dělat s vášní.

Autor: Lenka Hrušková

Další články