;

Investice do cloud computingu a sociálních médií – to jsou technologické priority farmaceutického průmyslu

Články 17. 11. 2020

Investice do cloud computingu a sociálních médií – to jsou technologické priority farmaceutického průmyslu

Nejen vývoj vakcíny na nemoc covid-19 teď hýbe byznysem s léčivy. Zásadní změna chodu společnosti v době lockdownů ovlivňuje investiční strategii také velkých farmaceutických hráčů.

Jak vyplývá ze studie Digital Transformation and Emerging Technology in the Healthcare Industry – 2020, publikované analytickou a poradenskou společností Global Data, nejvíce farmaceutické firmy dávají peníze v oblasti technologií do cloud computingu a sociálních médií.

Ve srovnání s rokem 2019 počet společností investujících do sociálních médií a cloud computingu vzrostl o více než 20 %,“ uvádí konkrétní čísla Urte Jakimaviciute, která má v Global Data na starosti průzkum trhu.

Zaznamenali jsme ale i znatelný pokles v dříve stěžejních odvětvích. „Na druhou stranu, investice do umělé inteligence a big dat – hlavní průběžné investiční cíle v roce 2019 – klesly o více než 10 %. To naznačuje, že tyto investic byly pozdrženy, aby se společnosti mohly soustředit na aktuální byznysové potřeby,“ dodává Jakimaviciute.

Technologie jako cloud computing, zajišťování kyberbezpečnosti a užívání digitálních platforem vychází z potřeb zajistit pracovníkům možnost práce z domova, ale především umožňují realizaci decentralizovaných klinických testů.

Sociální média jsou zase dnes už naprosto běžným prostředkem, jak spravovat komunikaci se zákazníky přes internet. Lockdown, omezení pohybu a sociální distancing totiž do značné míry ztížily, nebo dokonce znemožnily využití tradičních prodejních a marketingových metod.

I když lidé v tomto průmyslu vidí digitální transformaci jako vhodný způsob, jak pokračovat v byznysu, samotné osvojení si nové technologie za účelem digitalizace problémy tohoto odvětví nevyřeší,“ upozorňuje Jakimaviciute.

A dál to rozvádí: „Firmy musí nejdřív pojmenovat své slabiny, aby byly schopné zhodnotit efekt digitální transformace a vytvořit trvalou strategii. Musí mít jasno o svých cílech ještě před samotnou investicí, jen tak získají co nejvíc z nových technologií.“

Autor: Tomáš Vrána

Další články