Investování do akcií společností ze zábavního průmyslu

Zdroj: Pixabay
16. 08. 2022

Investování do akcií společností ze zábavního průmyslu

Jak se globální střední třída neustále rozrůstá, poptávka po zábavních produktech a službách velmi zajímavým tempem stále roste. Ale také se zásadně nemění, a to i v obdobích ekonomické nejistoty a poklesu. Investoři se začínají dívat na akcie firem ze zábavního průmyslu jako na způsob, jak zhodnotit tento růst a přetrvávající poptávku.

Jak uvádí portál Fool.com, tyto akcie jsou společností, které získávají podstatnou část svých příjmů ze zábavního průmyslu. I když působí i v jiných průmyslových odvětvích a sektorech, zábava tvoří jejich základ. Investoři, kteří zaujmou přístup typu buy-and-hold k vedoucím kategoriím v oblasti zábavy, velmi pravděpodobně časem výrazně vydělají.

Špičkové akcie zábavního průmyslu

Akcie následujících šesti společností stojí podle investorů za zvážení k nákupu do portfolia:

•         The Walt Disney Company (NYSE:DIS)

•         Take-Two Interactive (NASDAQ:TTWO)

•         Electronic Arts (NASDAQ:EA)

•         Roku (NASDAQ:ROKU)

•         Tencent Holdings (OTC:TCEHY)

•         FuboTV (NYSE:FUBO)

1. The Walt Disney Company

Disney má sbírku zábavních franšíz a knihovnu klasických filmových a televizních seriálů, které předčí všechny ostatní společnosti na světě. Společnost ukázala trvalou hodnotu svých aktiv uprostřed pandemie covid-19 s explozivně rostoucí službou streamování Disney+.

Ten zdůraznil hodnotu franšíz společnosti a její dlouhodobý růstový potenciál v oblasti streamování. Zdá se, že další obchodní segmenty společnosti – jako je její filmový byznys a zábavní parky – se také zotavují z tlaků souvisejících s pandemií.

Díky sérii Star Wars, Marvel Cinematic Universe, katalogu Pixar a dlouhému seznamu dalších audiovizuálních děl má společnost Disney možnost významně prosperovat i za podmínek významných změn v zábavním průmyslu.

2. Take-Two Interactive

Globální videoherní průmysl zaznamenal v posledním desetiletí obrovský růst a společnost Take-Two Interactive je jedním z největších vítězů tohoto oboru. Tento vydavatel je nejlépe známý sériemi, jako jsou například Grand Theft Auto, NBA 2K a Red Dead Redemption. Má také rozsáhlý katalog dalších herních franšíz, které jsou schopny podávat solidní prodejní výkony.

Poté co si Take-Two vybudoval vedoucí pozici na herních trzích pro konzole a PC, zaměřuje se na dosažení velkého růstu v oblasti mobilních zařízení. Částečně díky svému kroku při akvizici lídra v oblasti mobilních her Zynga (NASDAQ:ZNGA) by společnost měla být schopna oslovit ještě širší publikum.

Kromě toho, že získání společnosti Zynga zastřeší nová herní aktiva, umožní společnosti Take-Two přemostit více vlastních aktiv na platformy chytrých telefonů a tabletů, a vytěžit tedy maximum ze svého katalogu franšíz. Společnost prokázala, že dokáže udržet úspěšné série a vyvinout nové, a velký tlak na mobilní hry by tak mohl posunout podnikání na ještě další úroveň.

3. Electronic Arts

Společnost Electronic Arts byla založena zhruba před čtyřmi desetiletími a od té doby hraje roli ve formování herního průmyslu. Je lídrem v oblasti sportovního a licencovaného herního obsahu a dosáhla velkých výher s franšízami včetně Madden NFL, FIFA a hrami založenými na vlastnictví Disney’s Star Wars. Kromě titulů postavených na populárních licencích třetích stran je společnost zodpovědná také za původní franšízy, včetně The Sims, Battlefield a Apex Legends.

Společnost Electronic Arts je připravena těžit z toho, že výdaje v aplikacích neustále rostou a hry pro konzole a počítače se stále více prodávají digitálně namísto prostřednictvím fyzických prodejců, jako jsou GameStop (NYSE:GME) a ​​Walmart (NYSE:WMT). Akvizice Glu Mobile také postavila společnost EA do lepší tržní pozice – nyní využívá růst mobilního trhu a iniciativy Glu v oblasti elektronického obchodování. Inzerce ve hře by mohly z dlouhodobého hlediska přinést značné zisky. Se silnou sbírkou aktiv, vývojovými zdroji a příznivým trendem trhu se zdá, že společnost Electronic Arts je připravena naplno využít celosvětovou rostoucí poptávku po interaktivní zábavě.

4. Roku

Společnost Roku stojí v čele revoluce v „řezání kabelů“. Streamovací hardware společnosti je široce integrován s chytrými televizory a její vedoucí postavení v této kategorii jí umožňuje fungovat jako distributor streamovacího obsahu a služeb jiných společností. Firma začala sice prodávat set-top streamovací boxy, ale vyvinula se tak, aby většinu svých zisků generovala z distribuce.

Roku získává příjmy z reklam z jiných streamovacích služeb dostupných prostřednictvím její aplikace a také provozuje Roku Channel – bezplatnou streamovací službu podporovanou reklamou. Reklamy, které společnost zobrazuje divákům, jsou výrazně cílenější a hodnotnější než reklamy distribuované prostřednictvím starších kabelových kanálů nebo jiných streamovacích služeb.

Roku také generuje příjmy licencováním softwaru operačního systému chytré televize. Tato společnost přivádí uživatele do svého ekosystému působivou rychlostí a buduje velkou uživatelskou základnu.

Na začátku roku 2021 získalo Roku obsahovou knihovnu Quibi, streamovací platformu zaměřenou na krátkodobou, mobilní zábavu. V letošním roce plánuje další velké investice do originálního obsahu.

Velká uživatelská základna Roku, rozsáhlá vlastní data, analytické schopnosti a odborné znalosti v oblasti reklamy vytvářejí pro tuto zábavní společnost mnoho nových příležitostí k růstu.

5. Tencent Holdings

Tencent je největším čínským technologickým a mediálním konglomerátem. Tato společnost je také podle příjmů největším světovým vydavatelem videoher a vlastní obrovské franšízy, včetně League of Legends, Honor of Kings a Clash of Clans.

Tencent také vlastní značné majetkové podíly v mnoha předních herních společnostech, včetně tvůrce Fortnite Epic Games. Bude také pravděpodobně pokračovat v akvizicích dalších společností, které dále posílí její vedoucí pozici v interaktivní zábavě.

Videohry nejsou jediným segmentem zábavního sektoru, na kterém se Tencent podílí. Společnost má vlastní filmové produkční studio a širokou škálu investic napříč filmovým a hudebním průmyslem. Vlastní také podíly v několika platformách sociálních médií, včetně Snap (NYSE:SNAP), Huya (NYSE:HUYA) a Reddit.

Tencent spravuje rozmanitou sbírku firem, z nichž všechny jsou samy o sobě hnací silou růstu a posilují zábavní podniky společnosti. Vlastní kupříkladu WeChat – další platformu sociálních médií a také službu pro zasílání zpráv, platformu elektronického obchodu, procesor plateb a další aktiva. WeChat, který má zhruba 1 miliardu aktivních uživatelů, pomáhá společnosti Tencent zpeněžit vlastní zábavní obsah a generovat příjmy od třetích stran v zábavním průmyslu.

6. FuboTV

Společnost FuboTV poskytuje prémiové sportovní programy ve formě streamovací služby. Živé sportovní přenosy jsou jedním z největších zbývajících lákadel pro poskytovatele kabelové a satelitní televize, ale spotřeba sportovního obsahu se pravděpodobně přesune do streamovacích formátů. Fubo chce být lídrem v tomto přechodu.

Tato společnost se od ostatních konkurentů odlišuje tím, že se soustředí na obsluhu sportovních nadšenců. Jejím cílem je oslovit zákazníky, kteří jsou ochotni platit prémiové ceny za rozsáhlé nabídky obsahu. Základní nabízená služba začíná zhruba na 65 dolarech měsíčně (1 835 korun). Tato streamovací platforma zaměřená na sport nyní rychle nabírá další uživatele.

FuboTV je stále relativně mladá společnost a akcie pravděpodobně nejsou příliš vhodné pro investory s nízkou tolerancí k riziku. Ale společnost má některé další zajímavé příležitosti k růstu a pracuje na expanzi do rozvíjejícího se odvětví online sportovního sázení. Jeho úspěšná integrace do nabídky platformy Fubo by mohla dále zvýšit zapojení cílové skupiny předplatitelů.

Co dělá dobrou investici z akcií v zábavním průmyslu?

Mnoho společností v zábavním sektoru, aby zůstaly v podnikání, spoléhá na neustálou produkci populárních franšíz. Subjekty v tomto odvětví mohou rychle změnit svůj podnikatelský výhled, takže akcie zábavního průmyslu jsou obecně riskantnější než trh jako celek.

Přitom ale nejlepší zábavní společnosti mají konzistentní růst tržeb a zisků. Dobře fungují také s ohledem na konkrétní odvětví, jako je růst počtu předplatitelů, tržby na uživatele a kritérium, jak dobře jsou přijímány klíčové verze a aktualizace služeb. Mnoho špičkových zábavních společností se rovněž zabývá jinými typy podnikání, takže je důležité věnovat pozornost také tomu, jak tyto další operace posilují nebo ohrožují jejich hlavní nabídku zábavy.

Autor: Miroslav Oupic

Další články