Použijte umělou inteligenci a zvyšte své prodeje

Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay
Byznys Technologie 20. 01. 2023

Použijte umělou inteligenci a zvyšte své prodeje

Umělá inteligence je nástroj, který čím dál více ovlivňuje snad všechny aspekty našeho života. Marketing je jednou z oblastí, kde mají počítačové algoritmy obrovský potenciál. Prodejcům může jejich použití několikanásobně zvýšit obrat, ušetřit čas i energii.

Přitom se nemusí jednat o finančně náročné investice, návratnost v čase bývá rychlá. Na těchto řádcích vás seznámíme se způsoby, kterými umělá inteligence pomáhá efektivně prodávat zboží. Slyšeli jste o nich už někdy? 

  • Prediktivní analýza – Umělá inteligence může být použita k analýze preferencí zákazníka a předpovídaní jeho spotřebitelského chování v budoucnu. Například internetový e-shop může používat AI, aby doporučil určité zboží na základě předchozích nákupů nebo historie vyhledávání. 
  • Osobní zákaznická zkušenost – Umělá inteligence umí personalizovat nabídky a doporučení produktů. Například kosmetická firma využije AI k vytvoření osobní rutiny péče o pleť na základě informací o zákazníkovi a jeho typu pleti.  
  • Pokročilé cílování – Umělá inteligence sleduje údaje o zákaznících a jejich chování. Na základě získaných informací kupující škáluje do skupin a poté reklamou cílí na konkrétně definované skupiny dle typu produktu. Například AI cílí reklamy výrobků pro kočky na uživatele, u nichž identifikovala, že jsou hrdými majiteli čtyřnohého chlupáče nebo k tomuto zvířeti alespoň chovají sympatie. 
  • Zdokonalený zákaznický servis – Umělá inteligence může být použita k zodpovídání rychlých dotazů. Společnost může například na svém webu vytvořit chatbota poháněného umělou inteligencí, který poradí v reálném čase, zná odpovědi na často kladené otázky, nasměruje zákazníka podle jeho potřeb atd.
  • Automatizace marketingových úloh – Umělou inteligenci můžete využít také k zautomatizování určitých marketingových úkolů, například ke zveřejňování informací na sociálních sítích nebo k e-mailovým kampaním. To podnikům ušetří čas a zdroje a mohou se tak soustředit na jiné oblasti svého marketingového úsilí. 

Autor: Alena Burešová

Další články