Šéf Popeyes: Kuřata bereme z Polska a chystáme se do Brna

Foto zdroj: FocusOn
Byznys Life 13. 02. 2024

Šéf Popeyes: Kuřata bereme z Polska a chystáme se do Brna

Na začátku listopadu minulého roku se u nás otevírala historicky první pobočka amerického fastfoodu Popeyes. Vůně křupavého smaženého kuřete přilákala na Václavské náměstí fronty nedočkavých a hladových zákazníků. Co stojí za úspěchem značky? A jaké plány má v České republice? To nám v rozhovoru nastínil Marko Blaževič ze společnosti Rex Concepts a CEE Popeyes pro střední a východní Evropu.

Právě Marko Blaževič má veliké zásluhy na expanzi poboček do našeho regionu. Díky němu oblíbený řetězec zamířil přímo do České republiky. Zájem Čechů ho i tak překvapil. „Snažíme se analyzovat, co k tomu vedlo. Značka je známá především v Severní Americe a až v posledních 5 letech expandovala do Evropy. Lidé ji znali, ale tak populární přeci jen ještě pořád není,“ říká Blaževič s tím, že hodně kvalitní práce odvedlo v tomto směru marketingové oddělení.

Václavské náměstí aneb prestiž místa

„To, že máme pobočku na Václavském náměstí, ukázalo naši odvahu,“ vysvětluje výběr lokace Blaževič. Popeyes je jedním z nejrychleji rostoucích brandů na americkém i evropském trhu. „Je to značka, která spadá pod RBI, stejně jako třeba Burger King,“ uvádí nás do souvislostí Blaževič. 

Popeyes si klade za cíl otevřít během 10 let až 60 nových restaurací. V České republice zatím máme dvě. Jednu na Václavském náměstí a druhou na dálnici D7. „Tento rok chceme otevřít 3–4 restaurace,“ dodává k tomu Blaževič.

Brňané, těšte se! 

Své nové pobočky se dočká i Brno. „Nejvíce se ale soustředíme na Prahu. Dlouhodobě se chceme zaměřovat na regionální města a dopravní tahy i různá odpočívadla,“ nastiňuje další plány Blaževič.

V půlce roku se s velkou pravděpodobností bude otevírat nová pobočka v obchodním centru Máj v Praze. „To ale je podmíněné rekonstrukcí obchodního centra. Bud’ to bude Brno, anebo Máj,“ vysvětluje Blaževič.

Vstupní investice je veliká. Bavíme se o desítkách milionů korun. Potřebujete tým a lidi, kteří vyhledávají lokality, marketing atd. Chceme, aby restaurace vždy generovala pozitivní cash flow,“ popisuje záměry firmy Blaževič.

Chceme být mezi top 3 fastfoody

„Můžeme to měřit z marketingového podhledu. Po tomto úspěchu tam možná budeme. Není úplně běžné dostat se tak rychle do povědomí lidí. Ted‘ se soustředíme na expanzi, marketing a provoz,“ doplňuje Blaževič.

Dlouhé fronty a pomalá obsluha odháněly zákazníky. V médiích se objevovaly obrázky zákazníků čekajících v dešti. „Potřebovali jsme donabírat lidi. To ale nebyl ten největší zádrhel. Záleží na čerstvosti kuchyně. Používáme pouze čerstvé kuřecí maso a vše je připraveno až na objednávku zákazníkovi. Máme tím pádem určitou limitaci objednávek,“ vysvětluje důvody dlouhého čekání Blaževič s tím, že kdyby věděli, jaký bude zájem, postavili by větší kuchyni.

Místo Grammy dostanete maso

Blaževič vzpomíná na otevření pobočky fastfoodu Popeyes v Anglii. „Venku stála security, která koordinovala frontu. Měli tam červený koberec jako někam do divadla. Vyčkal jsem si desetiminutovou frontu, přišel jsem dovnitř a tam jsem měl prostor v klidu si vybrat menu, objednat si i najít místo k sezení,“ dodává s tím, že nutný je kvalitní zákaznický zážitek.

„To jsme si vyzkoušeli v Polsku a s pozitivními výsledky. Zákazník má alespoň možnost volby, má jasno Blaževič.

100% kvalita masa z Polska

Čerstvost surovin je hlavní zásadou značky. „Základní suroviny máme z celého světa. Je tam hodně koření a omáček. Bereme suroviny z Německa, Španělska a Skotska. Kuřecí maso nemůžeme dovážet z takové dálky. Hledali jsem ideálního dodavatele. Tím, že jsme polskou pobočku otevírali dřív, tak jsme po dlouhém výběru a náročných kritériích vybrali polského dodavatele. Ten proces sám o sobě trvá 6–9 měsíců,“ říká Blaževič.

Menu v Popeyes patří k těm dražším. „Myslím, že se nám podařilo nastavit adekvátní cenovou hladinu. Porovnali jsme si to s konkurenčním položkami a nemyslím si, že jsme dražší než ostatní. Nemáme ale slevové kupony a malé hamburgery. V Americe totiž nic takového neznají. Srovnatelné produkty mají srovnatelnou cenu. Dostanete velkou porci a kvalitní jídlo z kvalitních surovin,“ říká Blaževič.

Rozvoz domů je v procesu plánování. Exkluzivní spolupráci vyhrála společnost Wolt. „V tuto chvíli, kdy se nám stává, že lidé čekají 10 minut venku, nám nepřijde vhodné, aby přijel kurýr a přeskočil celou frontu, protože si někdo objednal o ulici vedle,“ vysvětluje Blaževič s tím, že rozvoz bude dostupný do jednoho roku.

Domluva je jednoduchá 

Získali jsme licence na Česko a Polsko,“ říká Blaževič s tím, že koupili dalších 6 restaurací v Rumunsku.

Franšízu si zařídíte snadno. „Je potřeba přijít a zaklepat na dveře. Musíte mít dobrou finanční situaci a za sebou spolehlivého investora,“ dodává na závěr Blaževič s tím, že hlavní je ale nepoškodit pověst značky v případě, kdy by vaše pobočka třeba zkrachovala.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory