;

Umělá inteligence pomáhá zaměstnavatelům v době pandemie se zvládáním krize v pracovním sektoru

Články 15. 10. 2020

Umělá inteligence pomáhá zaměstnavatelům v době pandemie se zvládáním krize v pracovním sektoru

Nový software AI4HR dokáže prostřednictvím několika modulů předvídat potenciální úrovně nemocí a pomocí analýzy dat pak varuje společnosti před možným nedostatkem zaměstnanců.

Nový software AI4HR dokáže prostřednictvím několika modulů předvídat potenciální úrovně nemocí a pomocí analýzy dat pak varuje společnosti před možným nedostatkem zaměstnanců.

Udržení kontinuity provozu a bezpečného pracovního prostředí bude v nadcházejících měsících pro mnoho společností nejen klíčovou výzvou, ale i nutností,“ říká Łukasz Chodkowski, ředitel polské pobočky poradenské společnosti Déhora, která se na vývoji AI4HR podílela.

V současné době se v boji proti novému viru čím dál více prosazuje umělá inteligence, pomocí které se vědci snaží zabránit jeho šíření a zmírnit tak dopady pandemie na chod mnoha firem. Jedním z takových nástrojů je nový software AI4HR vyvinutý za přispění společnosti Déhora, jehož cílem je sledovat zdraví zaměstnanců například ve výrobních společnostech.

Nástroj AI4HR kombinuje nejnovější znalosti a technologie umělé inteligence, sběru a vyhodnocování informací, čímž efektivně doplňuje sadu nejčastějších firemních opatření, kterými jsou v ČR roušky, využití dezinfekce a fixování či střídání pracovních skupin,“ vysvětluje Roman Urban z české pobočky společnosti Déhora.

Globální pohled na místní rozvoj

S nástrojem AI4HR lze snadno detekovat osoby, které vykazují známky nemoci, takže lze zabránit nutnosti uzavření části nebo i celého provozu. Prostřednictvím analýzy a vyhodnocování různých informačních zdrojů dokáže software varovat před možným nedostatkem zaměstnanců a zajistit tak provozuschopnost organizace.

Digitalizace a softwarové nástroje nám umožňují činit fundovaná a rychlá rozhodnutí v oblasti řízení lidských zdrojů. To je cesta, kterou by se měly vydat všechny společnosti, aby byly flexibilnější a mohly se vítězně poprat s novými procesními nepříjemnostmi plynoucími z působení viru covid-19,“ doplňuje Urban.

Do ještě širšího rámce to na závěr zasazuje Łukasz Chodkowski: „Shromažďováním externích a veřejných dat může nástroj také poskytnout pohled na globální, regionální a místní rozvoj pandemie a zajistit bezpečné řízení odběratelsko-dodavatelských vztahů kdekoli na světě.“

Autor: Tomáš Vrána

Další články