Vodíkové náklaďáky se chystají na dálnice

Zdroj: DB Schenker
Ekologie 30. 08. 2022

Vodíkové náklaďáky se chystají na dálnice

DB Schenker, jedna z největších logistických a spedičních společností na světě, startuje vodíkovou éru a objednává první vodíkové nákladní vozy.

DB Schenker má ambice vybudovat flotilu elektrických vozidel s palivovými články poháněnými vodíkem. Společnost to potvrdila při návštěvě areálu výrobce nákladních vozidel na vodíkový pohon Hyzon. První vozidlo by měla získat do konce roku, a to díky spolupráci s leasingovým startupem hylane, který je součástí společnosti DEVK a specializuje se na poskytování komplexních vodíkových řešení v logistickém sektoru. 

Testování vozidel na vodíkový pohon pro linkovou přepravu je významným krokem v naší cestě k uhlíkově neutrální silniční dopravě,“ říká Helmut Schweighofer, CEO DB Schenker pro Evropu.

„Partnerství s DB Schenker dokazuje, že hylane splňuje vysoké standardy, které přední společnosti vyžadují pro udržitelnou dopravu,“ dodává Sara Schiffer, CEO společnosti hylane, s tím, že na rozvoji využití vodíkových nákladních vozidel v Evropě budou spolupracovat i nadále.

Význam vodíku pro transformaci dopravního sektoru si DEVK/hylane a DB Schenker začaly uvědomovat již před dvěma lety, kdy spojily své síly. 

„Cílem spolupráce je kromě 360stupňového konceptu pronájmu vozidel Hyzon také vývoj kombinace nákladního automobilu a návěsu s výměnnou nástavbou, která bude přepravovat náš standardní typ výměnné nástavby o délce 7 820 milimetrů. To je novinka na trhu, která nám umožní dekarbonizaci bez ztráty efektivity naší pozemní dopravní sítě,“ zakončuje Wolfgang Janda, Executive Vice President a Head of Network & Linehaul Management společnosti DB Schenker.

Nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články mají v porovnání s vozidly poháněnými bateriemi několik výhod, a to především v dálkové přepravě. Maximálně užitečné zatížení je vyšší, dojezd delší a proces tankování srovnatelný s dieselovými modely.

DB Schenker plánuje začátkem roku 2023 zahájit provozní testy na několika tratích u několika vybraných klientů. Od třetího kvartálu roku 2023 má v úmyslu rozšířit a komercializovat provoz, přičemž bude záviset na faktorech, jako je vodíková infrastruktura a přijetí na trhu. Společnost DB Schenker společně se svými dopravci usiluje o uhlíkovou neutralitu do roku 2040. Využívání zeleného vodíku (tj. vodíku vyráběného z obnovitelných zdrojů energie) je základním prvkem strategie dekarbonizace společnosti.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články