Životní trefa? Slovensko-česká firma získala přes 640 milionů!

Zdroj: CloudTalk

Životní trefa? Slovensko-česká firma získala přes 640 milionů!

Mít firmu na vývoj softwaru pro call centra využívající umělou inteligenci se vyplatí. Společnost CloudTalk obdržela od investorů 26 milionů eur (zhruba 644 milionů korun).

Uzavřela tím financování série B. Nejnovější investice, společně vedená společnostmi KPN Ventures a Lead Ventures a podpořená stávajícími investory Point Nine Capital, henQ, Presto Ventures a Orbit Capital, je velkým krokem na cestě CloudTalku k transformaci podnikové komunikace.

Slovensko-česká firma CloudTalk, dnes s kancelářemi v Praze i Bratislavě, byla založena v roce 2016, aby pomohla podnikům snadno se spojit se zákazníky po telefonu. Ze zákaznické zkušenosti tak činí největší konkurenční výhodu, která zajišťuje vyšší příjmy. 

„Bylo zábavné sledovat, jak náš produkt řeší výzvy pro více než 4 000 týmů prodeje a zákaznických služeb ve více než 100 zemích a zajišťuje více než 400 milionů konverzací se zákazníky. To je neuvěřitelných 665 let telefonování,“ říká Martin Malych, generální ředitel společnosti CloudTalk.

Peníze půjdou na rychlejší růst a inovace

Nová investice strategicky urychlí růst a inovace produktů CloudTalku, zejména v oblasti vylepšení cloudového telefonního systému a řešení kontaktních center pomocí umělé inteligence. Toto financování přichází v kritické době, kdy se prodejní týmy a týmy zákaznických služeb po celém světě snaží zlepšit efektivitu v době velkých ekonomických změn.

„Zaznamenali jsme rostoucí poptávku po cloudových komunikačních nástrojích, které dokážou efektivně řešit problémy týmů zaměřených na zákazníky. Uživatelé chtějí telefonní řešení, které pomůže se základními věcmi, jako je zlepšení kvality hovorů, zvýšení počtu vyzvednutých zákazníků a zlepšení čistoty CRM databází. Chtějí však také, aby telefonní řešení bylo inteligentní. Například aby shrnovalo hovory pomocí umělé inteligence, automatizovalo zaznamenávání poznámek a sledovalo nálady zákazníků pomocí analýzy sentimentu. Proto se nyní výrazně zaměřujeme na umělou inteligenci, maximalizaci efektivity týmu, optimalizaci hovorů a růst příjmů našich klientů,“ uvádí Malych. 

Vizí společnosti je vytvořit jednotný ekosystém pro komunikaci prodejních týmů a týmů zákaznických služeb, kde se každý profesionál může zapojit do produktivnějších a smysluplnějších konverzací.

„Tato investice je velkým skokem směrem k dosažení našich cílů. Nejen z hlediska finančního růstu, ale také zásadní proměny způsobu, jakým podniky komunikují. Velký dík patří všem, kteří nám na této cestě pomáhali – našim zákazníkům i více než 140člennému firemnímu týmu,“ uzavírá Martin Malych.

Komentáře od investorů

„Důvodem, proč jsme investovali do společnosti CloudTalk, je její silný tým a pozoruhodná trakce. Jsme přesvědčeni, že vedení společnosti a celý tým jsou na správné cestě změnit způsob fungování kontaktních center na celém světě. Mají na to, aby se stali lídrem v odvětví telco,“ uvádí Kristóf Székely, partner fondu Lead Ventures.

„Od naší počáteční investice do CloudTalku před třemi lety na nás udělalo obrovský dojem, jak dobře vybudoval svůj produkt, jak rychle uvádí na trh nové nápady a jak roste, aniž utratí příliš mnoho peněz. Úspěšná série B, navíc ve velmi obtížném tržním prostředí, ukazuje, že strategie funguje,“ uzavírá Christoph Janz, managing partner fondu Point Nine Capital.

„Vzpomínám na rok 2018, kdy jsme uzavírali investici se zakladateli CloudTalku. Byla jedna z našich úplně prvních a CloudTalk byl tehdy začínající firma o pár lidech, s několika málo klienty a minimalistickým produktem. Je úžasné pozorovat, jak daleko společnost došla a s čím vším se její tým musel v průběhu té doby poprat. Současné investiční kolo představuje další milník CloudTalku na cestě k vedoucí pozici na trhu nástrojů pro hlasovou komunikaci se zákazníky,“ říká Přemysl Rubeš, zakládající partner fondu Presto Ventures. 

Autor: Jiří Böhm

Další články