Zuckerbergova Meta i přes miliardové ztráty míří do Česka

Zdroj: Pixabay
Technologie 01. 11. 2022

Zuckerbergova Meta i přes miliardové ztráty míří do Česka

Společnost Meta, známá dříve jako Facebook, oznámila v tiskové zprávě vstup na český trh. Po Polsku je Česko druhou zemí ze střední a východní Evropy. Spouští vlastní lokalizovanou stránku na Facebooku. Poslední hospodářské výsledky společnosti přitom ukazují, že ztráty divize Reality Labs, která za projektem stojí, se zvýšily na 3,7 miliardy dolarů (přes 90 miliard korun).

Meta má přesto velké plány týkající se i České republiky. Plánuje sérii veřejných programů, v rámci kterých bude s místními organizacemi diskutovat o budoucnosti a výzvách digitálního světa, o příležitostech, které lidem a firmám přinášejí nové technologie. Aktivně se zapojí do místní debaty a bude více spolupracovat s komunitami prostřednictvím řady lokálně zaměřených programů, debat a aktivit. Prvním krokem tímto směrem je právě spuštění české verze facebookové stránky Meta.

„Těší nás, že zakládáme novou platformu, skrze kterou se budeme moci smysluplněji zapojit a reagovat na potřeby české občanské společnosti, akademiků, politiků a firem. Velký potenciál vidíme ve vzájemné výměně nápadů s partnery a doufáme, že naše aktivity přispívají k vzájemnému propojení lidí,” říká Patrik Tovaryš, Public Policy Manager pro střední a východní Evropu společnosti Meta.

Česká facebooková stránka odstartuje debatou expertů o možnostech metaverse a virtuální reality. O příležitostech, které Česku mohou virtuální světy přinést diskutoval Jan Míča, vedoucí Oddělení Evropské digitální agendy z Úřadu vlády České republiky, společně s technologickým a byznysovým novinářem Janem Sedlákem a Prezidentem Asociace pro virtuální a rozšířenou realitu Martinem Kotkem. 

Stránka bude v budoucnu nabízet školení, webináře, online konference a další naučný obsah. Rovněž bude hrát hlavní roli v projektech společnosti Meta na českém trhu, které jsou propojené s vývojem technologií, digitální bezpečností, digitální inkluzí a rozvojem místních malých a středních podniků.

„Chceme, aby naše společná cesta k digitálnímu rozvoji byla založena na úzké spolupráci s velkým počtem zúčastněných stran a partnerů. To je důvod, proč spolupracujeme s dalšími lídry v oboru, proč investujeme do výzkumu s akademiky z celého světa. Nová facebooková stránka má přesně toto reflektovat,” dodává Jakub Turowski, Public Policy Director pro střední a východní Evropu společnosti Meta.

V regionu střední a východní Evropy je česká podoba facebookové stránky Meta jednou z prvních. Dříve byla spuštěna lokalizovaná stránka pouze v Polsku, kde se nachází regionální sídlo společnosti. Veškerý publikovaný obsah stránky bude v češtině.

Autor: Jiří Böhm

Další články