FOCUS ON: „Facebook dobra“? Zatím jen v USA, ale chystá se i do Česka

Foto zdroj: Focuson.cz
Technologie 10. 11. 2021

FOCUS ON: „Facebook dobra“? Zatím jen v USA, ale chystá se i do Česka

Projekt viaGood je mezinárodní platforma, která využívá výhody sociální sítě. Tento „Facebook dobra“ vznikl na popud nespokojenosti s chodem věcí na světě a snaží se o propojení milionů lidí se stejným zájmem. Stačí se pouze zaregistrovat a v pár krocích může světu pomoci každý.

Nápad na vytvoření projektu viaGood se zrodil v roce 2012 v hlavě podnikatele Michala Valty. Ten měl po změti událostí ve svém životě pocit, že musí udělat něco smysluplného. Něco, čím bude moci pomáhat opravdu každý. A ještě k tomu z pohodlí vlastního domova. Spojil se proto s vládní organizací CzechInvest a rozjel projekt naplno v Americe. 

Vlastnosti aplikace

V aplikaci se nachází 40 oblastí (tzv. causes), které poskytují uživatelům možnost pomoci životnímu prostředí, ohroženým druhům zvířat nebo například i lidem v nouzi. Pokud je někomu blízká ochrana ledních medvědů, najde i oblast, která se věnuje konkrétně této problematice. „Každá oblast je podrobně vysvětlena, je zde nastíněn určitý problém a je představen i návrh řešení. Chceme uživatele pozitivně motivovat, aby viděli reálný dopad a měli dobrý pocit z toho, že vědí, kde přesně darované peníze pomáhají,“ říká Aneta Hrudová ze společnosti viaGood.

„Aplikace je postavena na několika základních aspektech. Prvním z nich je vzdělávání, kdy se uživatel dozvídá zajímavosti a novinky o dané oblasti a jsou mu poskytnuty i tipy, jak pomáhat v každodenním životě. Dále klademe důraz na zábavný aspekt, kdy uživatel svou aktivitou v aplikaci sbírá různá ocenění a může se i spřátelit s ostatními uživateli, kteří se zajímají o stejnou věc,“ pokračuje Hrudová.

Budoucnost aplikace v Česku

Platforma viaGood zatím působí pouze v USA a funguje jen v anglickém jazyce. Momentálně se však angažuje ve spolupráci s českými partnery, například s Univerzitou Palackého v Olomouci nebo s neziskovkou Czechitas. Jedním z jejích hlavních cílů je tedy otevřít se více evropskému trhu, a tím pádem i České republice.

„Vnímáme se jako globální platforma. Přemýšleli jsme proto i o cizojazyčných verzích mobilní aplikace. Vývoj však trvá velmi dlouho, proto je to spíš taková hudba budoucnosti. Nebavíme se tedy o příštím roce, ani o roce 2023. Spíše až o těch dalších letech,“ zakončuje Aneta Hrudová.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory