Mailstep hlásí investice za 100 milionů

Zdroj: Mailstep
Byznys 20. 05. 2022

Mailstep hlásí investice za 100 milionů

Česká společnost Mailstep investuje do rozšíření vlastní infrastruktury přes 110 milionů korun. Cílem je do vánoční sezony zásadně zvýšit rozsah ploch a upevnit tak svou pozici lídra na trhu e-commerce logistiky.

S rozšířením stávajících skladů v Praze – Horních Počernicích začala česká společnost Mailstep už v dubnu tohoto roku. Zvýšení kapacity probíhá jednak rozšířením podlahové plochy o více než 8 tisíc m2 a dále vybudováním dalších mezaninových pater o ploše více než 12 tisíc m2. Nové prostory budou propojeny dopravníky. Zvýšení automatizace se plánuje i v sekci balení.

„Rozšiřování skladové a expediční kapacity je pro Mailstep každoroční úloha. Letošní rozšíření nám umožní nabídnout špičkovou logistiku až 400 e-shopům a odesílat až 40 tisíc objednávek denně,“ vysvětluje Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep.

Mailstep plánuje expanzi do zahraničí

S rapidním růstem trhu e-commerce přichází i zvýšený zájem o související služby, kterými jsou přirozeně logistika i fulfillment. Stále silnější pozici fullfilmentových služeb na trhu e-commerce vnímají i velká jména českého investičního světa. Proto na konci roku 2021 investiční skupina Emma Capital miliardáře Jiřího Šmejce koupila 70 procent společnosti Mailstep.

„I to nám umožnilo napnout naše síly směrem k růstu a dalším inovacím a zahraniční expanzi,“ dodává Hudeček. Sám Hudeček to vnímá jako příležitost upevnit vedoucí pozici Mailstepu na českém fulfillmentovém trhu. Letos má společnost v plánu pokořit svůj téměř půlmiliardový obrat z minulého roku o několik desítek procent. Konkrétní plány expanze na zahraniční trhy se Mailstep chystá oznámit během několika týdnů.

Fulfillment využívá například Kofola i marketplace Mall

Outsourcing skladovacích i logistických služeb není jen záležitostí pro menší obchodníky a e-shopy, kterých je v České republice nejvíc (na sto tisíc obyvatel) na celém světě, ale i pro tak velká jména, jako je Mall či tuzemská značka Kofola. 

„Fulfillmentové služby jsou vhodnou alternativou pro každého obchodníka a společnost, kteří nemají kapacity obstarávat každý aspekt svého provozu od A do Z. Pro menší je to i otázkou flexibilního růstu prostoru, pro ty větší jsou to pak ušetřené hodiny náboru a zaučování logistických specialistů a úspory za IT vývoj robustních logistických procesů,“ zakončuje Hudeček.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články