;

Při natáčení seriálu Mandalorian používali techniku připomínající holokomoru ze Star Treku

24. 03. 2020

Při natáčení seriálu Mandalorian používali techniku připomínající holokomoru ze Star Treku

První hraný seriál ze světa Hvězdných válek si připsal ještě minimálně jedno prvenství. Ve větší míře jeho tvůrci využili technologii, která v sobě spojuje prvky herního enginu a virtuální reality. A výsledek je více než ohromující.

Dnešní sci-fi filmy a seriály nezřídka vznikají z velké
části před zeleným pozadím, na které se pak v postprodukci tzv. klíčují
fantastická a jiná prostředí. Pro účely televizní sériové produkce, která si
žádá hlavně rychlost natáčení v pravidelném sledu, jde o dost nepraktickou
záležitost.

Z tohoto důvodu VFX studio vyvinulo originální produkční
technologii nazvanou ILM StagCraft. Za využití revolučního herního enginu
Unreal od firmy Epic Games vytvořili virtuální prostředí umožňující filmařům v
reálném čase natáčet v promítnutých lokacích.

Jak píše server IndieWire, více než polovina všech scén v
Mandalorianovi vznikala v prostředí StageCraftu, umístěném v Manhattan Beach
studiích v Los Angeles. To má podobu 6 metrů vysoké polokruhové stěny a stropu
tvořených LED videi. Konstrukce pokrývá úhel 270 stupňů s plochou 20 metrů v
průměru pro odehrávající se akci.

CG prostředí promítané na LED pozadí byla dílem známe
trikové a animační společnosti ILM. Právě díky technologii herního enginu bylo
možné upravovat perspektivu ve vztahu s pohybem kamery, zároveň díky grafickým
procesorům od firmy NVIDIA docházelo k renderování změn v reálném čase, aniž by
si divák něčeho všiml.

Zdroj: Disney+

Práce na technologie StageCraft započaly v roce 2008, kdy
George Lucas poprvé přišel s vážným záměrem natočit hraný seriál ze světa Star
Wars. Svůj obsáhlý digitální archiv zhodnotilo i studio ILM, které při natáčení
využilo detailní záběry a fotografie z Údolí smrti nebo Chile, spolu s fotografickými deskami pořízenými při vzniku filmových
Hvězdných válek.

„Hledali jsem exotické lokace, které jsme pak důkladně
nafotili a následně znovu vytvořili celé v počítači právě na základě na místě
pořízených obrazů,“
popisuje, jak probíhaly práce v případě, že se
nevyužívaly archivní materiály, Richard Bluff, který měl na starosti vizuální
efekty. „A potom jsme to celé přenesly na LED stěnu a natáčeli úspěšně s
herci, jako kdyby na tom místě doopravdy byli.“

Autor: Petr Pláteník

Další články