Česká zmrzlina chce dobýt arabský trh

Foto zdroj: FocusOn
Byznys Life 01. 01. 2024

Česká zmrzlina chce dobýt arabský trh

Společnost Adria vyrostla za tři roky o 300 %. Oblibu si získala její točená zmrzlina a marmelády. Na letošní rok plánuje nové zmrzlinové příchutě v podobě snídaňových cereálií a kefíru. Trh ale ovlivňuje především počasí. „Co nesplníme do 30. září, už pak do konce roku nedoženeme. Zmrzlinová sezóna trvá do konce září,“ říká Lukáš Bartoš, obchodní ředitel společnosti Adria Gold.

Rok 2023 přinesl firmám mnoho problémů, Adria se ale mezi ně neřadí. „Tento rok jsme v růstovém trendu,“ říká Bartoš. 

Zmrzliny Adria si zákazníci velmi oblíbili. Podle Bartoše za to může jejich kvalita. Firma se chce soustředit na náš region a nemá v plánu růst. „Chceme zpomalit a stabilizovat se. Procenta jsou krásná věc, také ale záleží na tom, z jaké jsou částky. Dnes jsme došli na nějakou úroveň obratu. V rámci zmrzliny se blížíme k 100 milionům korun,“ dodává Bartoš.

Počáteční letní déšť vynesl miliony

Obrat společnosti je závislý na počasí. Čím tepleji je, tím větší má firma zisky. „Rok 2023 byl velké překvapení a je výjimečný. Jednak díky teplému říjnu, a i tomu, že nám rostou odběry v jiných druzích zboží, jako třeba cukrářské výrobky, dorty a dezerty,“ říká Bartoš.

U Čechů roste obliba točené zmrzliny. Na kopečkovou si už zvykli. „Točená zmrzlina tvoří největší podíl našich prodejů. Tento trend bude s velkou pravděpodobností pokračovat,“ doplňuje Bartoš.

Sorbety okouzlily Česko

Společnost uvedla na trh nové řady extra ovocných sorbetů, ty nahrazují těžké smetanové směsi. U zákazníků si našly velkou oblibu i přes vyšší ceny. Firma se také pouští do B2C segmentu (obchodní vztah mezi společností a koncovým zákazníkem), který doposud nepraktikovala. Jaké k tomu má důvody?

Zaprvé to bylo využití výrobních kapacit, protože máme unikátní technologie a i díky tomu dokážeme zpracovávat suroviny ve vakuu. Následně vznikla třeba řada Extra Fruit a kapacity jsou tak dostačující, že si zvládneme vyrobit potřebné množství výrobků na zmrzlinovou sezónu a stále nám zbývá dostatek prostoru na vyplnění kapacity,“ vysvětluje Bartoš.

Nový e-shop přinese nové produkty

Společnost také chystá spuštění nového e-shopu. Bude mít ale trochu jiný záběr produktů. „Zmrzliny na něm nenajdete. Budou tam převážně nezmrzlinové produkty, jako jsou různé koncentráty na výrobu limonád, horkých nápojů, džemy, pomazánky z ořechů a slaný karamel,“ dodává Bartoš s tím, že se stále drží u sladkého sortimentu. Ten by jim měl vynést čísla, která dorostou do úrovně, aby o nich mohli mluvit jako o třetí divizi firmy. „Dneska máme divizi gastro, zmrzlina – a to by byla třetí,“ říká.

Společnost je otevřená všem novým příležitostem. I když chtějí zůstat regionální firmou, expanzi se nebrání. „Rýsuje se tu jedna zajímavá věc – a to taková, že bychom mohli vystavovat s potencionálním distributorem na veletrhu v Dubaji v únoru. Chceme toho využít, protože vidíme v arabském trhu potenciál,“ dodává na závěr Bartoš.

*Rozhovor byl natáčený před koncem roku 2023

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory